دستگاه‌های نظارتی وجود سوء جریان در پرونده قطار شهری قم را تایید کردند + پاسخ شهرداری قم

قم - ایرنا - رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تایید سوء جریان در پرونده قطار شهری توسط بازرسی استان، گفت: ادعای مدیران شهرداری قم در خصوص نظر اداره‌کل بازرسی استان در رابطه‌ با عدم تخلف در این پروژه شهری، کذب است.

حسین صابری روز جهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: پس از این که اخباری از سوء جریان‌هایی در سازمان قطار شهری که با مستندات و مدارک قابل‌توجهی همراه بود، به اطلاع اعضاء شورای اسلامی شهر رسید، از سوی برخی از اعضاء درخواستی برای تحقیق و تفحص از این حوزه به هیات رییسه شورای اسلامی شهر ارائه شد، ولی پس از برگزاری چندین جلسه در این‌خصوص، برخی از اعضا به‌دلایل نامعلومی با درخواست فوق مخالفت کرده و مانع اجرایی‌ شدن آن شدند.

عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: برخی مدعی هستند که پرداختن به این‌گونه سوء‌جریان‌ها در آستانهٔ انتخابات می‌تواند در شهروندان تاثیر منفی بگذارد در حالی‌که توجه به این گونه مباحث در انتخاب افراد اصلح در انتخابات پیش رو تاثیر مثبت و امیدوارکننده‌ای دارد.

صابری یادآور شد: شهردار قم از سال ۹۵ هر ساله وعدهٔ افتتاح مترو را داده‌؛ ولی پس از هفت سال، هنوز این وعده محقق نشده‌است، اگر وعده‌های محقق نشده تاکنون پیگیری می‌شد، قطعاً مترو قم تا الان به بهره‌برداری رسیده‌بود.

پاسخ شهرداری قم

همچنین روابط‌عمومی شهرداری قم نیز در پاسخ به مباحث مطرح شده در اطلاعیه‌ای آورده است که "پیرو برخی گمانه‌زنی‌ها و اظهارنظرها پیرامون اعلام نتایج بررسی‌های دستگاه‌های نظارتی در خصوص پروژه‌های شهری نظیر خط یک قطار مترو قم، به اطلاع می‌رساند از نظر شهرداری قم مرجع اعلام نظر این بررسی‌ها صرفاً دستگاه نظارتی یا قضایی مرتبط و ماهیت آن نیز بیان مطلب به‌صورت مستقیم و یا ارائه آن در جلسات رسمی و در قالب مرسوم اداری است؛ قطعاً بیان این موارد قبل از هرگونه انتشار گزارش رسمی یا ارائه آن از سوی مقامات مسئول به دنبال اهدافی است که بیشتر به حاشیه‌ها دامن خواهد زد و در روند اجرایی امور شهری ایجاد اختلال خواهد کرد".

گفتنی است اوایل آبان‌ماه امسال، درخواست تحقیق و تفحص از پروژه‌های قطار شهری شهرداری قم از سوی برخی از اعضاء شورای اسلامی شهر قم مطرح شد که با ۶ رأی ممتنع، یک رأی مخالف و ۶ رأی موافق، به تصویب نرسید. چند روز پس از آن ، روابط‌عمومی اداره‌کل بازرسی در خبری کوتاه اعلام کرد که پروندهٔ سازمان قطار شهری در این اداره درحال بررسی است.

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار قم نیز در نشستی عنوان کرد که اداره‌کل بازرسی استان قم پس از چند ماه بررسی اسناد سازمان قطار شهری، نشانه‌ای از تخلف پیدا نکرده است. به نظر می‌رسد با توجه به مصاحبه رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم و پاسخ شهرداری هنوز این پرونده مختومه نشده‌است.

خط یک متروی قم به طول ۱۴.۸ کیلومتر و ۱۴ ایستگاه عبوری در حال احداث است. فاز نخست خط یک مترو قم در قالب ۶ ایستگاه حدفاصل قلعه کامکار تا میدان مطهری قرار دارد.

همچنین خط ۲ مترو نیز به طول ۲۸ کیلومتر از اراضی ۵۶۰ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پردیسان آغاز و در محدوده میدان ۷۲ تن و بلوار شهید خداکرم به پایان می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha