پیش بینی کاهش میدان دید افقی و افت کیفیت هوا در هرمزگان

قشم - ایرنا - رییس اداره هواشناسی جزیره قشم گفت: افزایش سرعت باد همراه با گرد و غبار، کاهش دید افقی و افت موقتی کیفیت هوا پدیده های قابل انتظار امروز (سه شنبه) در سواحل، مناطق شرقی و جنوب شرقی استان هرمزگان است.

محمد کاملی دیرستانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: طبق تحلیل نقشه ها و مُدل های هواشناسی روز جاری تداوم ناپایداری جوی و دریایی در استان پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان امروز به ویژه در ساعت های بعدازظهر و شب با وزش بادهای شدید شمال غربی تا جنوب غربی مواج خواهد شد که بیشینه سرعت وزش باد بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت (۳۰ نات) و ارتفاع امواج دریا به ۲ متر (۲۰۰ سانتی متر - هفت پا) است.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: از این رو توصیه می شود شناورها به ویژه سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر استان هرمزگان صورت پذیرد.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: طبق پیش بینی های انجام شده ساعت های قبل از ظهر فردا چهارشنبه، از میزان سرعت باد در دریای عمان و بیشتر نقاط تنگه هرمز کاسته خواهد شد اما در خلیج فارس و فراساحل غرب تنگه هرمز، وزش بادهای شمال غربی با شدت کمتر تا پایان روز پنجشنبه مورد انتظار است و توصیه می شود در این مدت، همچنان احتیاط های لازم در آمد و شدهای دریایی صورت پذیرد.

وی گفت: از روز جمعه بیستم بهمن، شرایط دریا برای رفت و آمدهای دریایی مساعد خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اظهار کرد: به لحاظ دمایی از اواخر هفته جاری بتدریج افزایش دمای کمینه در غالب نقاط استان هرمزگان مورد انتظار است.

وی کمینه دما و بیشینه رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۱۲ درجه و ۶۲ درصد و شهر قشم را ۱۶ و ۶۴ درصد اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است که از جاذبه های منحصر به فردی چون جنگل های بی همتای حرا و مرغوب ترین مروارید جهان و ده ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌ النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha