۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۵۶
کد خبر: 85378269
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تاکید دوباره پکن بر ادامه مبارزه با فساد اداری

۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۵۶
کد خبر: 85378269
تاکید دوباره پکن بر ادامه مبارزه با فساد اداری

تهران-ایرنا- «لی چیانگ» نخست وزیر چین در نشست شورای دولتی این کشور خواستار ادامه مبارزه با فساد اداری شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، لی چیانگ نخست وزیر چین در نشست شورای دولتی این کشور بر اجرای قاطعانه سیاست راهبردی حزب کمونیست چین مبنی بر خودمختاری کامل و دقیق تاکید کرد و خواستار ادامه اصلاح رفتار حزبی، حفظ یکپارچگی و مبارزه با فساد اداری شد.

لی در نشست شورای دولتی چین که در رابطه با دولت پاک برگزار شده بود، از اقدامات مسوولان کمیسیون مرکزی بازرسی انضباطی حزب کمونیست این کشور قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه همه باید انضباط و قوانین سیاسی را رعایت کند، افزود: از مسوولان استانی می خواهم با تمرکز بر مبارزه فساد در زمینه‌های کلیدی، زمینه‌هایی که باعث ایجاد فساد می‌شود، حذف کرده و اطمینان حاصل کنند که کار برای پیشگیری و مبارزه فساد به درستی صورت می‌گیرد.

نخست وزیر چین با بیان اینکه تمرکز بر منافع مردم هنگام ارزیابی یک امر ضروری است، خواستار برخورد قاطعانه با «تشریفات بیهوده» یا «بروکراسی»، مراقبت از افکار و رفتارهای مغرورانه و تلاش برای اجرای برنامه‌های حرب تاکید کرد.

شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین به کمیسیون مرکزی بازرسی انضباطی حزب کمونیست دستور داد تا بر بخش‌های حساس از جمله مشاغل بخش دولتی، انرژی و امور مالی تمرکز کنند.

شی در سومین نشست عمومی حزب کمونیست که در ۱۸ دی برگزار شد، اذعان کرد که نباید هیچ رحمی در ریشه‌یابی فساد صورت گیرد.

درخواست وی برای گسترش و تعمیق پاکسازی در حالی مطرح شد که زوند مبارزه با فساد اداری درچین در حال انجام است.

دولت پکن از سال ۲۰۱۳ تاکنون بیش از ۲۹۴ نفر از مقام های عالی چین از سمت خود برکنار شده اند. در طول یک سال اخیر نیز ۴۵ نفر از مقامات ارشد فاسد چینی بازداشت شده‌اند و مبارزه با فساد اداری نیز ۴۰ درصد افزایش یافته است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha