۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۱۰
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85378295
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تحلیلگر عراقی: آمریکا خیال رفتن ندارد/ واشنگتن با واکنش قوی روبرو خواهد شد

تهران - ایرنا - یکی از تحلیلگران عراقی با اشاره به حمله اخیر آمریکا به مناطقی در الانبار در غرب این کشور، اعلام کرد: حمله به نهادهای امنیتی عراق با واکنش قوی روبرو خواهد شد.

به گزارش امروز سه شنبه ایرنا به نقل المعلومه، «قاسم بلشان» تحلیلگر سیاسی و امور راهبردی عراقی با بیان اینکه متاسفانه نظامیان آمریکایی به راحتی از عراق خارج نخواهند شد، افزود: آمریکا زورگو است و این خط مشی نتایج معکوسی برای آن به همراه دارد که انتظارش را ندارد.

این تحلیلگر سیاسی عراقی بیان کرد: حمله نیروهای آمریکایی به نهادهای امنیتی عراقی با واکنش قوی روبرو خواهد شد.

قاسم بلشان تاکید کرد: دولت آمریکا از طریق تحرکات خود و رفتارهایی که از آن سر می‌زند و نیز حملات متوالی به نیروهای امنیتی عراق، به دنبال رساندن این پیام است که قصد نگه داشتن نیروهایش در عراق را دارد و رفتنی نیست.

وی افزود: دولت عراق در پایان دادن به حضور نیروهای خارجی در کشور جدی است و این همسو با مصوبه پارلمان است که به پایان حضور نیروهای خارجی در عراق رای داده است.

از سوی دیگر «سعید فارس» تحلیلگر سوری نیز در ای پیوند با اشاره به حملات آمریکا به عراق و سوریه آن را در راستای توطئه رژیم صهیونیستی دانست که تبعات خطرناکی برای امنیت کل منطقه به همراه دارد.

به گزارش ایرنا، حمله اخیر آمریکا به نیروهای حشد شعبی در غرب عراق، خشم مقامات و محافل عراقی را به همراه داشت و آنها برای ضرورت خروج نظامیان آمریکایی از کشورشان اصرار دارند.

این در حالی است که مقاومت عراق تاکنون بارها پایگاه‌های آمریکا را در نقاط مختلفی از خاک عراق و شرق و شمال شرق سوریه در حمایت از مردم فلسطین هدف حمله قرار داده است.

مقاومت اسلامی عراق، آمریکا را مسئول اصلی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه می‌داند و تاکید کرده است که این حملات تا زمان تداوم حملات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha