۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۵۱
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 85378359
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰۶ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی خراسان شمالی ساخته شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۵۰۶ واحد مسکونی با اعتبار ۶۷۰ میلیارد ریال از ابتدای سالجاری تاکنون برای مددجویان این نهاد حمایتی در استان ساخته شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی، محسن توحیدی مقدم روز سه شنبه در این خصوص اظهار کرد: ۱۳۰ واحد مسکونی از این تعداد در ایام الله دهه فجر امسال تحویل مددجویان شهرستان گرمه شد.

وی افزود:سال گذشته ۸۰۱ واحد مسکونی در قالب ۵۷۴ واحد تک معلولی، ۱۳۵ واحد دو معلولی و ۹۲ واحد به زنان سرپرست خانوار با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض بهزیستی و دستگاه های همکار تکمیل و تحویل مددجویان شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی ادامه داد: هزینه ساخت این واحدها از محل تسهیلات قرض الحسنه بانکی و کمک های بلاعوض بهزیستی و مشارکت خانواده‌ها تامین شده است و برای شهرستان های گرمه و جاجرم که در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده اند، تامین زمین بدون سهم آورده تخصیص داده شد.

وی گفت: این نهاد حمایتی برنامه‌های مختلفی برای تامین مسکن مدجویان و خانواده‌های دارای معلول در دست اقدام دارد و تامین مسکن این خانواده ها با مشارکت سازمان‌های متولی مسکن از جمله راه و شهرسازی ،بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، خیرین مسکن ساز و موسسات خیریه پیگیری می شود.

توحیدی مقدم یادآور شد: تاکنون ۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با سقف اعتباری ۸۰۰ میلیون ریال برای هر نفر به معلولان و مددجویان مستاجر با معرفی به بانک های عامل در قالب ودیعه مسکن پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، در مجموع ۱۱۷ هزار و ۴۱ نفر از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی زیر پوشش این نهاد قرار دارند.

۲۵ هزار و ۶۸۳ نفر معلول در این استان شناسایی شده است که از این تعداد ۱۰ هزار و ۶۸۳ نفر معادل ۴۰ درصد معلولیت‌های جسمی و حرکتی هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از مردم آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha