۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۰۶
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85559720
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰۶ مددجوی بهزیستی خراسان شمالی پشت نوبت دریافت وام ودیعه مسکن

بجنورد- ایرنا- سرپرست مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی خراسان‌شمالی گفت: ۵۰۶ مددجوی تحت پوشش این نهاد در استان پشت نوبت دریافت وام ودیعه مسکن هستند.

همایون غلامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: خانواده های دارای معلول و زنان سرپرست خانواده از وام ودیعه مسکن برخوردار می شوند و با توجه به عنایت ویژه رییس جمهور شهید و مسئولان سازمان بهزیستی به مسکن اقشار کم درآمد جامعه به ویژه جامعه هدف بهزیستی مقرر شد که هر ساله مبلغ اعتبار ودیعه مسکن این افراد افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه این تسهیلات تنها ویژه مددجویان تحت پوشش و مستمری بگیر سازمان بهزیستی است، افزود: این تسهیلات توسط بانک های عامل و با ضمانت به متقاضیان پرداخت می شود.

سرپرست مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی خراسان‌شمالی اضافه کرد: سقف پرداختی وام ودیعه مسکن برای هر مددجوی تحت پوشش این نهاد تا سال گذشته ۸۰۰ میلیون ریال با کارمزد چهار درصد و مدت بازپرداخت چهار تا ۱۰ ساله است و احتمال افزایش این میزان امسال وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین کمک بلاعوض برای هر متقاضی تا سال گذشته ۴۰۰ میلیون ریال بود که براساس دستورالعمل ابلاغی سازمان بهزیستی قرار است امسال به ۷۰۰ میلیون ریال افزایش یابد.

غلامی تاکید کرد: ۱۴۷ واحد مسکونی امسال به مناسبت هفته بهزیستی(۳۰ تیرماه لغایت پنجم مردادماه جاری) به مددجویان تحت پوشش که از مدت ها قبل در انتظار مسکن بودند واگذار شد.

به گزارش ایرنا، ۱۱۷ هزار و ۴۱ نفر از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی زیر پوشش این نهاد قرار دارند.

۲۵ هزار و ۶۸۳ نفر معلول در این استان شناسایی شده است که از این تعداد ۱۰ هزار و ۶۸۳ نفر معادل ۴۰ درصد معلولیت‌های جسمی و حرکتی هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از مردم آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha