۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۵۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85378399
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اوقاف کردستان با جدیت از تصرف موقوفه خواران جلوگیری می‌کند

سنندج- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: این اداره کل با همراهی امناء متخصص و نهادهای مربوطه در تلاش است در راستای اخذ اسناد مالکیت موقوفات و جلوگیری از تصرف موقوفه خواران ، شرایط را برای حفظ عین موقوفات فراهم سازد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد کاروند روز سه‌شنبه در همایش یک روزه امناء موقوفات استان کردستان در سنندج اظهار کرد: کردستان یک استان غنی از نظر تعداد و قدمت موقوفات است و مردم این دیار از دیرباز تاکنون اهتمام ویژه ای به سنت حسنه وقف داشته‌اند و این مهم وظیفه ما را به عنوان امانتداران این سنت حسنه دوچندان سنگین می کند.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های مهم در دوره جدید مدیریت سازمان اوقاف استفاده از ظرفیت مردمی برای اداره موقوفات و رقبات متصرفی است تا به این وسیله تصدی گری سازمان اوقاف کاهش یافته و نقش نظارتی این سازمان افزایش یابد .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: آبادانی موقوفات، وصول مطالبات، تنظیم و تجدید قراردادهای اجاره موقوفات، حفظ املاک و اموال موقوفه، جذب سرمایه گذاری در موقوفه، احقاق حقوق موقوفه، شناسایی و تثبیت مالکیت موقوفه، بالا بردن بهره وری موقوفات و افزایش عواید آنها از جمله دستورالعمل‌ها و وظایف واختیاراتی است که هیأت امنا و امینان دنبال خواهند کرد.

بیش از ۲ هزار موقوفه با ۱۹ هزار رقبه در استان کردستان وجود دارد، کردستان همچنین دارای هزار و ۵۰ مسجد و ۷۰ مکان مذهبی اعم از آرامگاه، مقبره و امامزاده است و چهار قرآن تاریخی در این استان وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha