۱۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۰:۵۶
کد خبر: 80442503
T T
۰ نفر

امانتداري مهم ترين اصل در ماندگاري وقف است

۱۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۰:۵۶
کد خبر: 80442503
امانتداري مهم ترين اصل در ماندگاري وقف است

ساري - مديركل اوقاف و امور خيريه مازندران ، امانتداري را مهم ترين اصل در ماندگاري موقوفات ذكركرد.

حجت الاسلام 'ستار علیزاده' روز چهارشنبه در جلسه هیات مشورتی موقوفات استان ، گفت: وقف در دین مبین اسلام از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است و ترویج این سنت حسنه همواره مورد تاكید پیامبر اكرم (ص) و ائمه معصومـین (ع) بوده است.

وی افزود: ترویج و نهادینه كردن سنت حسنه وقف نیازمند فرهنگ سازی عمومی و مشاركت و همراهی بیش از پیش دستگاه های اجرایی است.

وی اظهارداشت: مازندران با داشتن بیش از سیزده هزار موقوفه رتبه سوم كشوری را در اختیار دارد و این بیانگر احساس مسوولیت ، ولایتمداری و عشق مردم این استان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت است.

مدیركل اوقاف مازندران با بیان اینكه كارشناسان باید امانت دار واقعی واقفین باشند و برای موقوفات مانند دیگر اموال احترام و ارزش قائل شوند، بیان كرد: كارشناسان و در كارشناسی حق و حقوق موقوفه را اداء كنند و مبالغ كارشناسی موقوفات را به روز و واقعی مشخص نمایند.

مدیر كل اوقاف مازندران ادامه داد: تعامل اوقاف با كارشناسان رسمی دادگستری كه هم مشاور و هم امین موقوفات اند در به روزرسانی موقوفات بسیار حائز اهمیت است .

حجت الاسلام ستار علیزاده گفت: احیای موقوفات و پرداخت حق و حقوق موقوفات وظیفه شرعی ، انسانی و عرفی اقشار مختلف مردم است كه باید در این زمینه با اوقاف همكاری كنند.

مازندران دارای یكهزارو 322 بقعه متبركه و بیش از 13 هزار موقوفه متصرفی و غیرمتصرفی است.ك/3

2501//402