سهم بانوان در نامزدهای تایید صلاحیت شده خراسان رضوی ۱۲ درصد است

مشهد-ایرنا- ربیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: بانوان تایید صلاحیت شده از این استان در انتخابات پیش رو ۱۲۱ نفر، معادل ۱۲ درصد از کل نامزدها هستند.

به گزارش ایرنا، سید هادی طباطبایی روز سه شنبه در همایش «آموزش مربیان انتخابات» در خراسان رضوی افزود: تاکنون ۹۸۶ نامزد انتخابات مجلس در این استان تایید صلاحیت شده‌اند که از این میان به ترتیب بیشترین نامزدها مربوط به حوزه های انتخابیه «مشهد وکلات»، «سبزوار» و «نیشابور» است.

وی ادامه داد: به ترتیب حوزه های انتخابیه «مشهد و کلات» با ۵۲۰ نامزد، «سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد» با ۷۲ نامزد و «نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه» با ۶۶ نامزد بیشترین شمار تایید صلاحیت شدگان انتخابات در استان را به خود اختصاص داده اند.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: صلاحیت ۷۸۰ نامزد انتخابات توسط هیات نظارت استان تایید شد که علاوه بر آن در چهار مرحله صلاحیت ۲۰۶ نفر دیگر نیز توسط شورای نگهبان تایید و به این فهرست اضافه شد.

وی اضافه کرد: مشروعیت نظام اسلامی الهی است و مقبولیت آن مردمی است، لذا مردم باید در صحنه باشند همانطور که تاکنون بوده اند ما نیز باید امانت‌دار رأی و حق مردم باشیم.

طباطبایی گفت: ۹۸۶ نفر در خراسان رضوی تأیید صلاحیت شدند و در مجموع برای هر کرسی نمایندگی مجلس ۵۵ نفر باهم رقابت می‌کنند، هرکدام رأی بیاورند نمی‌گذاریم حتی به یک رأی آنها خدشه وارد شود.

سهم بانوان در نامزدهای تایید صلاحیت شده خراسان رضوی ۱۲ درصد است

همایش «آموزش مربیان انتخابات» در خراسان رضوی با حضور ۲۱۳ از معاونین سیاسی فرمانداران و بخشداران مستقل و اعضا هیات های بازرسی فرمانداری ها امروز با تشکیل کارگاه های آموزشی در حوزه برگزاری انتخابات و مسائل روز رای گیری در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند همزمان در سراسر کشور در چهار هزار و ۵۴۵ شعبه اخذ رای در خراسان رضوی برگزار می شود.

استان خراسان رضوی با ۱۲ حوزه انتخابیه، ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۶ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

نامزدهای علاقه مند برای بهره گیری از فرصت رایگان تبلیغات انتخاباتی در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) خراسان رضوی، می توانند در ساعات اداری با تلفن های ۰۵۱۳۷۶۸۱۰۶۱ و ۰۵۱۳۷۶۸۱۰۶۲ تماس گرفته و ضمن هماهنگی از نحوه ارائه برنامه های خود در این رسانه اطلاع یابند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha