تیم‌های کاروان‌های سلامت در زنجان بیش از ۳۷۰ نفر را معاینه کردند

زنجان - ایرنا - معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تیم‌های کاروان‌های سلامت در مناطق کم برخوردار شهرستان‌های ابهر، خرمدره و خدابنده به مناسبت دهه مبارک فجر ۳۷۳ نفر از هموطنان را رایگان معاینه کردند.

علی منفرد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با دهه مبارک فجر و ارائه خدمات دارویی، معاینه و پرستاری رایگان در روستاهای دور افتاده و کم برخوردار فاقد خانه های بهداشت در شهرستان های ابهر، خرمدره و خدابنده برنامه ریزی شد.

وی یادآور شد: بر همین اساس نخستین کاروان سلامت متشکل از متخصص اطفال، متخصص تغذیه، پزشک عمومی، مامایی، ۲ پرستار و روانشناس برای ارائه این خدمات راهی روستای چشمه بار بخش مرکزی شهرستان ابهر شد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان اظهار داشت: این تیم خدمات ویزیت و پرستاری به ۱۲۳ نفر و داروی رایگان به ارزش ۷۰ میلیون ریال را به جامعه هدف ارایه کرد.

منفرد به برنامه های فرهنگی اجرا شده در حاشیه برپایی کاروان سلامت اشاره کرد و ادامه داد: در این برنامه ۳۰ بسته نوشت افزار و کیف با ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون ریال به دانش آموزان نیازمند اهدا شد.

وی تصریح کرد: دوره آموزشی آمادگی در برابر مخاطرات، بهداشت و تغذیه ویژه روستائیان و دانش آموزان مدرسه نیز برگزار شد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان از اجرای کاروان سلامت در روستای نصیرآباد شهرستان خرمدره خبرداد و گفت: این طرح با مشارکت داوطلبانه یک پزشک عمومی، یک متخصص مامایی، یک متخصص تغذیه در این روستای محروم با ارائه خدمات ویزیت و داروی رایگان به ۱۰۰ نفر اجرا شد.

منفرد خاطرنشان کرد: علاوه بر ارائه خدمات سلامت محور، ۱۴ بسته معیشتی برای خانواده های نیازمند و ۱۰ بسته نوشت افزار نیز بین دانش آموزان کمتر برخوردار روستای نصیرآباد توزیع شد.

وی تاکید کرد: در جریان برگزاری این کاروان سلامت، یک‌ بیمار سرطانی و یک کودک کم شنوا و نیازمند به استفاده از سمعک، جهت بهره مندی از خدمات حمایتی سازمان داوطلبان در حوزه دارو و درمان شناسایی و برای دریافت خدمات حمایتی – درمانی به جمعیت هلال احمر معرفی شد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان از اجرای سومین طرح کاروان سلامت در روستای آق بلاغ خدابنده خبر داد و گفت: این کاروان با مشارکت داوطلبانه چهار پزشک، یک متخصص زنان و ۲ پرستار و یک نفر نسخه پیچ محقق شد.

منفرد گفت: این کاروان موفق برای معاینه رایگان ۱۵۰ نفر از اهالی روستای آق بلاغ و در کنار آن ارایه خدمات پرستاری و دارویی رایگان اقدام کرد.

وی، ارزش ریالی خدمات بیان شده را ۴۰ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال بیان کرد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: علاوه بر خدمات سلامت محور ۳۰ بسته معیشتی به ارزش ۲۱۰ میلیون ریال نیز به خانواده های نیازمند توزیع شد.

منفرد افزود: ارائه خدمات رایگان توسط کاروان های سلامت با همکاری پزشکان و پرستاران داوطلب هلال احمر، داوطلبان و کارکنان هلال احمر در شهرستان های ابهر، خرمدره و خدابنده، دهیاری ها و مشارکت جامعه بسیج پزشکی خدابنده برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha