۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۱۰
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85378483
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایش «سندروس» در بیرجند روی صحنه رفت

۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۱۰
کد خبر: 85378483
نمایش «سندروس» در بیرجند روی صحنه رفت

بیرجند - ایرنا - نمایش «سندروس» درباره وقایع هفتم بهمن سال ۵۷ بیرجند و شهید نوجوان آن دوران، به روی صحنه رفت.

نویسنده و کارگردان نمایش سندروس روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایش به بیان گوشه‌ای از اتفاقات هفتم بهمن سال ۵۷ بیرجند و نقش شهید "علی سندروس" نوجوان ۱۴ ساله این وقایع می‌پردازد که همزمان با فرارسیدن چهل و پنجمین فجر انقلاب اسلامی، در آغاز مراسم‌ و جشن‌های فرهنگسرای شهر بیرجند به مدت ۱۳ دقیقه به روی صحنه می‌رود.

سعید علی‌آبادی در مورد علت انتخاب این شهید انقلاب بیان کرد: پرداختن به این سوژه با توجه به سن و سال شهید سندروس می‌توانست برای مخاطب به ‌خصوص نسل جدید جذاب و سودمند باشد.

وی گفت: اتفاقاتی که در این نمایش به اجرا درآوردیم براساس مستندات و ماجراهای واقعی است لذا روایت گوشه‌ای از اتفاقات هفتم بهمن ۵۷ در بیرجند سبب آشنایی بیشتر با شهید سندروس و دیگر شهدای انقلاب اسلامی می‌شود.

این نویسنده و کارگردان افزود: اجرای نمایش قرار بود هفتم بهمن و در سالروز واقعه با حضور میهمان کشوری در استان کلید بخورد که به دلیل لغو پرواز، برنامه لغو و به تاریخ دیگری موکول شد.

وی عنوان کرد: در ایام دهه فجر شروع برنامه‌های فرهنگسرای بیرجند با اجرای این نمایش و لحظه شهادت شهید سندروس آغاز می‌شود سپس با پخش قرآن و سرود جمهوری اسلامی ادامه می‌یابد.

علی‌آبادی گفت: این نمایش با حمایت موسسه فرهنگی و هنری افق هزاره و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند از سیزدهم بهمن در محل فرهنگسرای شهر به روی صحنه رفته است و اجرای آن تا ۲۲ بهمن‌ ادامه دارد.

وی افزود: ضبط، میکس و صدابرداری نمایش در استودیو حوزه هنری خراسان جنوبی با حضور ۲۵ نفر از دانش‌آموزان و نوجوانان مسجد امام رضا (ع)، هیات بیت‌الاحزان و گروه فرهنگی و هنری ابتسام اجرا شده است.

نمایش «سندروس» در بیرجند روی صحنه رفت

نویسنده و کارگردان نمایش سندروس بیان کرد: نمایش سندروس امروز در یادواره شهدای انقلاب با حضور مسئولان و خانواده شهدای انقلاب استان در بیرجند نیز اجرا شد و مورد استقبال قرار گرفت.

وی از نمایش سندروس به عنوان کاری نو در استان یاد کرد و گفت: با توجه به اینکه مخاطبان این نمایش بیشتر نوجوانان و نوجوانان هستند مورد استقبال این قشر همچنین مسئولان قرار گرفته است.

علی‌آبادی با بیان اینکه بهترین شکل جهاد تبیین استفاده از زبان هنر و کار فرهنگی است افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب؛ تئاتر منبر و بلکه فراتر از منبر است و هر شخص یا دستگاهی می‌تواند با زبان هنر چه موسیقی، نمایش یا هر هنر دیگری مردم را همراه کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha