️سرپرست راهداری: ۵۰ محور روستایی در کرمانشاه بازگشایی شد+فیلم

کرمانشاه - ایرنا- سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از بازگشایی ۵۰ محور روستایی استان در ۲۴ ساعت گذشته که به دلیل بارش برف مسدود شده بود، خبر داد و گفت: اکنون تمام محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان باز است.

به گزارش ایرنا؛ سید شهرام کهریزی روز سه‌شنبه با اشاره به بارش شدید برف و کولاک در محورهای مواصلاتی استان طی ۲۴ ساعت گذشته، عمده بارش را مربوط به منطقه اورامانات خصوصا شهرستان‌های پاوه، جوانرود و روانسر دانست و افزود: در برخی نقاط دیگر استان از جمله دالاهو، سنقر و کنگاور نیز بارش برف داشتیم.

وی اضافه کرد: در مجموع در ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۳۶۰ کیلومترباند عملیات برف‌روبی در محورهای مواصلاتی استان انجام شد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه همچنین از انجام ۱۰ مورد ریزش برداری در محورهای استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد که عمدتا در منطقه اورامانات بوده است.

به گفته کهریزی، در عملیات ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶۰ نیرو به همراه ۴۰ دستگاه ماشین آلات عملیات برف روبی را انجام دادند.

وی تصریح کرد: به منظور تسهیل در تردد، جلوگیری از یخ زدگی و بروز حادثه در محورهای مواصلاتی استان حدود ۷۰۰ تن شن و نمک در مسیرها مصرف شده است.

کهریزی یادآور شد: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر برودت هوا لازم است تمامی رانندگان با رعایت نکات ایمنی؛ همراه داشتن تجهیزات زمستانی اقدام به تردد در محورهای مواصلاتی کنند و قبل از اقدام به سفر با تماس با سامانه گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها از آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی مطلع شوند.

به گزارش ایرنا، سامانه ناپایداری که از اواسط روز گذشته فعالیت آن در جو استان شروع شده و موجب بارش برف و باران در بیشتر نقاط به ویژه منطقه اورامانات شده است، تا بعدازظهر امروز سه‌شنبه جو استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت، بیش از هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha