یعقوبی: اعتراض‌هایم به اشتباهات داوری فایده نداشت/ فدراسیون برخورد جدی‌تری با توهین‌ها کند

تهران- ایرنا- سرمربی تیم والیبال چادرملو گفت: فدراسیون باید مقابل تخلفات روی سکوها و توهین‌هایی که می‌شود برخورد جدی تری داشته باشد. باید جریمه های سنگینی در نظر بگیرد تا باشگاه‌ها مجبور شوند سکوها را کنترل کنند.

کامبیز یعقوبی در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص سطح کیفی فصل جاری لیگ برتر، والیبال اظهار داشت: از نتایج مسابقاتی که تاکنون برگزار شده مشخص است که هشت تا ۱۰ تیم قدرت برابر دارند. به همین دلیل تیم ها با یک برد یا یک شکست چندین رده در جدول جابه‌جا می‌شوند. به همین دلیل امسال نسبت به سال‌های قبل لیگ فشرده‌تری در پیش داریم.

وی افزود: زمانی که از دسته یک به لیگ برتر صعود کردیم مجبور شدیم ۹۰ درصد ترکیب را تغییر دادیم تا بتوانیم با دیگر تیم‌های لیگ برتری رقابت کنیم. به همین دلیل هماهنگی میان بازیکنان نیاز به زمان زیادی دارد.

سرمربی تیم چادرملو اردکان در خصوص اینکه در ابتدای فصل چه اهدافی را برای تیمش تعیین کرده بود، عنوان کرد: هدفگذاری در وهله اول حفظ تیم در لیگ و هدف دوم هم این بود که نیم نگاهی به پلی آف داشته باشیم. امیدوارم بتوانیم به هر دو هدف دست پیدا کنیم.

یعقوبی درباره اشتباهات داوری که باعث اعتراض برخی تیم‌ها شد، گفت: ما هم در این خصوص خیلی متضرر شدیم. در اوایل فصل به این اشتباهات اعتراض می‌کردم اما به ما هجمه وارد شد که چرا اعتراض می‌کنیم. در ادامه مشخص شد اعتراض‌های ما به حق بوده است. ما دنبال عدالت بودیم. قرار نیست همیشه برنده باشیم.

یعقوبی: اعتراض‌هایم به اشتباهات داوری فایده نداشت/ فدراسیون برخورد جدی‌تری با توهین‌ها کند

وی افزود: البته داوران هم مشکلات بسیاری دارند. آنها دستمزد کافی برای قضاوت‌هایشان دریافت نمی‌کنند و به داوری به عنوان شغل نگاه نمی‌کنند. البته معضل مهمی که در داوری مسابقات لیگ وجود دارد اشتباهات داوران خط است. آنها به جهت تعصبی که به تیم شهرشان دارند خواسته یا ناخواسته باعث جنجال می شوند.

سرمربی چادرملو ادامه داد: در همین بازی ما با ارومیه داور بازی به اشتباه سوت زد و ما را بازنده کرد. اوایل لیگ خیلی اعتراض کردیم. وقتی دیدم نتیجه ندارد دیگر واکنشی به این اشتباهات ندارم.

یعقوبی در خصوص توهین‌هایی که از روی سکوها به تیم‌های مهمان می‌شود، عنوان کرد: متاسفم به جایی رسیدیم که برد را به هر قیمتی می‌خواهیم و همین مسئله باعث می شود اتفاقات اینچنینی رخ بدهد. اگر به این درک برسیم که در والیبال باید بر اساس برتری فنی به پیروزی برسیم خیلی از مشکلات روی سکوها حل می‌شود. فدراسیون والیبال باید مقابل تخلفات روی سکوها و توهین‌هایی که می‌شود برخورد جدی تری داشته باشد. باید جریمه های سنگینی در نظر بگیرد تا باشگاه‌ها مجبور شوند سکوها را کنترل کنند. متاسفانه در همین بازی قبلی‌مان از دقیقه یک به حمزه زرینی آنقدر فحش دادند که واقعا خجالت‌آور بود.

وی درباره اینکه هواداران تیمش با مدیر رسانه ای تیم پیکان برخورد زشتی کرد، اظهار داشت: ما برخورد شدیدی با این فرد کردیم. واقعا اتفاق خوبی رخ نداد و در همان زمان هم خیلی تلاش کردم که این برخورد شکل نگیرد. واقعا فرقی ندارد که بی‌اخلاقی کجا رخ می‌دهد. باید هر کسی که دلش برای والیبال می‌سوزد مقابل این بی‌اخلاقی‌ها بسوزد.

سرمربی چادرملو در پایان در خصوص اینکه تیمش همچون برخی تیم‌ها حضوری کوتاه مدت در والیبال خواهد داشت، خاطرنشان کرد: باشگاه چه به لحاظ سخت افزاری چه نرم افزاری امکانات خوبی مهیا کرده یک سالن مجهز و شیک برای والیبال ساخته است. فکر کنیم نظیر این سالن در ایران نیست و همین مسئله نشان می‌دهد مسئولان چادرملو برنامه بلند مدت برای والیبال دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha