اهمیت آموزش در کاهش حوادث/ ضرورت استفاده از تجهیزات پیشرفته در آتش نشانی‌ها

تهران بزرگ - ایرنا - معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به اهمیت نقش آموزش‌های ایمنی در کاهش آمار حوادث از جمله آتش سوزی، بر ضرورت استفاده از تجهیزات پیشرفته در ایستگاه‌های آتش نشانی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین نظری روز سه‌شنبه در نود و هشتمین پویش امید و افتخار که به افتتاح ۲ ایستگاه آتش نشانی از جمله یک ایستگاه آتش نشانی بانوان اختصاص داشت،گفت: همگان آتش نشانان را در ماموریت های حوادث آتش سوزی می شناسند اما ماموران آتش نشانی در بیش از ۳۰ نوع حادثه از جمله سیل، تصادف، محبوس شدن در ساختمان و سایر موارد به کمک شهروندان می شتابند.

نظری افزود: اولویت نخست آتش نشانان حفظ جان و مال شهروندان در مقابل حوادث است که در این زمینه ماموران آتش نشانی فداکارانه در خدمت شهروندان هستند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه موضوع آموزش درکاهش آتش سوزی ها نقش بسزایی ایفا می کند،گفت: در این زمینه باید اقدامات جدی صورت بگیرد و آرزو می کنم به شرایطی برسیم که با ارائه آموزش های کاربردی و دقیق و کاهش آمار حوادث، بجای افتتاح ایستگاه آتش نشانی به سمت جمع کردن این ایستگاه ها برویم.

وی افزود: در شرایط فعلی به طور قطع باید به سمت استفاده از تجهیزات پیشرفته در اجرای ماموریت ها برویم و در همین راستا تلاش می کنیم در زمینه مهار آتش سوزی بصورت هوایی نیز تجهیزاتی به ناوگان تجهیزاتی آتش نشانی تهران اضافه شود.

نظری با اشاره به افتتاح ۲ ایستگاه آتش نشانی در پایتخت، گفت: یکی از این ایستگاه ها به بانوان آتش نشانی اختصاص دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha