۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۳۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85379008
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بانک‌های خراسان شمالی در ناترازی منابع و مصارف رتبه نخست کشور را دارند

بجنورد- ایرنا- دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان‌شمالی گفت: بانک‌های این استان در زمینه ناترازی منابع و مصارف، رتبه اول استان های کشور را به خود اختصاص داده‌اند که پیگیر هستیم این مشکل برطرف شود. 

به گزارش خبرنگار ایرنا حسین شریفیان روز سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: نسبت مصارف بانک های استان به منابع در دی ماه امسال ۱۸۲.۶ درصد ثبت شد که این رقم در پایان اسفندماه گذشته ۱۵۵.۵ درصد ثبت شده است.

وی افزود: رعایت نشدن حد مجاز میزان مصارف در بانک ها، سبب می شود تا بانک ها مشمول جریمه شوند، در این باره پیشنهاد ما این است که تسهیلات تکلیفی از سرفصل تسهیلات جاری خارج شود و پیشنهاد ما این است که خط ویژه اعتباری برای استان تعریف شود.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان‌شمالی اظهار کرد: میزان مصارف بانک های خراسان شمالی در پایان دی ماه امسال ۴۹۷ هزار میلیارد ریال بود که این رقم در پایان اسفندماه گذشته ۳۷۱ هزار میلیارد ریال گزارش شد، میزان منابع بانک های استان هم در پایان دی ماه امسال ۲۷۲ هزار میلیارد ریال بود که این رقم در پایان اسفندماه پارسال ۲۳۸ هزار میلیارد ریال ثبت شد.

وی تصریح کرد: امسال ۱۰ هزار و ۸۶ فقره تسهیلات فرزندآوری پرداخت شده و اکنون ۶ هزار و ۲۵۴ نفر در نوبت دریافت این تسهیلات هستند همچنین در این مدت ۱۰ هزار و ۸۴۱ فقره تسهیلات ازدواج پردخت شده و ۶ هزار و ۷۳۵ پرونده در نوبت دریافت این منابع است.

۴۴ درصد جمعیت یک میلیون نفری استان خراسان شمالی در نواحی روستایی سکونت دارند.

۱۳ بانک دولتی در خراسان شمالی عضو کمیسیون هماهنگی بانک های استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha