۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۳۴
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85379427
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

ماهانه ۴۰ میلیارد ریال دستمزد به مددجویان گیلان پرداخت می‌شود

رشت - ایرنا - مدیرکل اداره زندان‌های گیلان گفت: ماهانه نزدیک به ۴۰ میلیارد ریال حقوق به مددجویانی که در زندان حرفه آموخته و مشغول به کار هستند، پرداخت می شود.

رضا محمدی اصل روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هدف‌گذاری ما تا پایان سال، حرفه‌آموزی و اشتغال بیشتر توسط زندانیان در گیلان و پرداخت ماهیانه ۵۰ میلیارد ریال به آنان است که انتظار داریم تا پایان امسال این امر تحقق یابد.

وی افزود: البته ما اشتغال و حرفه آموزی مددجویان به طور جدی دنبال می کنیم و در این راستا نیز مربیانی از سوی فنی و حرفه ای ، صنایع دستی و جهاد کشاورزی گیلان به زندان مراجعه کرده و آنها را آموزش می دهند.

وی ادامه داد: پس از آموزش مددجویان در کارگاه‌هایی همچون کابیت و کمد سازی، پالت چوبی، خیاطی، گلدوزی، فرش بافی، صنایع دستی، کشاورزی و سایر مشاغل مشغول به کار می شوند که در این راستا امسال هزار و ۵۰۰ مددجو در گیلان مشغول به کار شده اند.

مدیرکل اداره زندانهای گیلان بیان کرد: پس از آزادی نیز این مددجویان رها نمی شوند و با گواهی که توسط فنی و حرفه‌ای برای آنان صادر شده به آنها تسهیلات پرداخت می‌شود تا شغلی برای خود ایجاد کنند.

محمدی اصل خاطرنشان کرد: برخی از این افراد مشغول به کار شده و کارگاه کوچکی را فعال کرده وحتی چند مددجوی دیگر را نیز مشغول به کار کرده اند.

وی گفت : هدف ما ادامه این کار است و در حد توان در راستای حرفه آموزی مددجویان و اشتغال آنان تلاش می‌کنیم.

وی اضافه کرد: البته پس از اینکه زندان لاکان رشت به عنوان زندان تحولی کشور انتخاب شد، نه تنها در این مرکز بلکه در کل زندان‌های استان اقدامات بسیار خوبی آغاز شده که یکی از آنها راه اندازی ۸۵ کارگاه تولیدی است.

وی در ادامه گفت: با وجود اینکه ۸۵ درصد از زندانیان زیر ۴۰ سال سن دارند و اکثر آنان بیکار بوده و یا درآمد ثابتی ندارند با زندانی شدن آنان خانوادهایشان از لحاظ مالی دچار مشکل می‌شوند که حضور و اشتغال در این کارگاه‌ها می‌تواند این مساله را برطرف کند.

مدیرکل اداره زندانهای گیلان اظهار کرد: حضور در کارگاه‌ها، اوقات فراغت زندانیان را نیز به صورت مفید پُر می‌کند و آنان می‌توانند حرفه دلخواه خود را بیاموزند و از این طریق نیز درآمد داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha