جشنواره صبحانه سالم در «زاوه» خراسان رضوی برگزار شد+ فیلم

تربت‌حیدریه- ایرنا- جشنواره آموزشی «صبحانه سالم»، برای نخستین بار در دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه روز چهارشنبه در روستای «کشکک» از توابع شهرستان «زاوه» این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زاوه روز چهارشنبه در حاشیه این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: جشنواره آموزشی «صبحانه سالم» در قالب برنامه ابتکاری وزارت بهداشت با عنوان «پویش ملی اطلاع‌رسانی تغذیه سالم» برای نخستین بار در قالب یک طرح علمی و آموزشی همراه با دیگر برنامه‌های متنوع و مفرح فرهنگی در روستای کشکک برگزار شد.

دکتر داود ایل‌بیگی افزود: در قالب این جشنواره یک روزه ضمن پذیرایی از ۲۵۰ دانش‌آموز با صبحانه سالم، برای آنها دوره آموزشی همراه با مسابقه برپا شد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات گروه سنی دانش‌آموزی در ایران، کمبود ویتامین آ و دی است که نقش بسزایی در رشد دارد، لبنیات، سبزیجات، هویج و نور آفتاب در جبران این کمبود کمک زیادی می‌کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زاوه بیان کرد: در این راستا به هر کودک محصل مکمل یاری و یک پِرل (۵۰ هزار واحد ویتامین دی) به صورت رایگان ارائه می شود، زیرا همه خانوارها توان مالی تهیه آن را ندارند.

روستای کشکک از توابع بخش سلیمان شهرستان زاوه، در جنوب خراسان رضوی واقع شده است.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، سه شهرستان مه‌ولات، زاوه و تربت حیدریه را با جمعیت ۳۷۵ هزار نفر زیر پوشش دارد، ۱۸۷ هزار و ۱۷ نفر از این جمعیت در نواحی روستایی سکونت دارند.

این دانشگاه ۲۷۲ تخت در بیمارستان امام حسین (ع)، ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در مه‌ولات دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha