فیلم و فوتبال؛ بسته اکرانی هفتمین روز جشنواره

تهران- ایرنا- خانه جشنواره فیلم فجر ۴۲ در هفتمین روز این رویداد به دلیل پخش فوتبال، سه اثر سینمایی شامل «آسمان غرب»، «ملکه آلیشون» و «نبودنت» را در صف اکران دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سانس های امروز چهارشنبه ۱۸ بهمن در خانه جشنواره ۴۲ فیلم فجر به دلیل پخش بازی ایران و قطر در ساعت ۱۸:۳۰ با کمی تغییر همراه است، فیلم های امروز به ترتیب ساعت ۱۳، ۱۶ و ۲۲ با جابجایی اکران «نبودنت» به این ساعت همراه خواهد بود.

اولین اکران امروز جشنواره به فیلم «آسمان غرب» دومین ساخته محمد عسگری اختصاص دارد که سال گذشته فیلم «اتاقک گلی» را به جشنواره فرستاد و با استقبال مخاطبان و منتقدان روبرو شد.

«آسمان غرب» با نگاهی متفاوت، رشادت، غیرت و میهن‌دوستی خلبان شهید علی‌اکبر شیرودی و دیگر همرزمانش را در روزهای آغازین جنگ به تصویر می‌کشد.

میلاد کی‌مرام (در نقش شهید شیرودی)، امیر حسین آرمان (در نقش شهید ادیبان)، نادر فلاح، آرمین رحیمیان، کریم امینی، روح الله زمانی، محمد رضا صولتی، پیام اینالوئی، احسان عباسی، صفر محمدی، احسان صاحب الزمانی، یوسف فروتن، راهله لطفی، پرهام غلاملو، سمیه مهری، نیوشا علیپور و باحضور افتخاری تورج الوند و نسیم ادبی بازیگران این فیلم هستند.

فیلم و فوتبال؛ بسته اکرانی هفتمین روز جشنواره

ملکه آلیشون

«ملکه آلیشون» از فیلم‌های حاضر در جشنواره فجر است که سهمیه سینمای کودک به حساب می‌آید و جزو آثاری است که در جشنواره کودک اصفهان برگزیده شده است.

در خلاصه داستان رسمی «ملکه آلیشون» آمده است: آدور در کودکی زندگی فقیرانه‌ای را با پدربزرگش سپری کرده. پدر و مادر او به دست موجودی شیطانی به نام کایوت از بین رفته‌اند، اما به او گفته‌اند. تب جنگل باعث مرگ آن‌ها شده. آدور از جنگل به شدت متنفر است. روزی آدور با پدربزرگش بحث می‌کند و از خانه فراری می‌شود و به جنگلی مخوف می‌رسد. تونل زمان او را به داخل خود می‌کشد و بعد به جنگل سوخته‌ای که حاکمش یک پری به اسم ملکه آلیشون است، فرستاده می‌شود…

بازیگران این فیلم نسترن سیفی، نسیم عبدی، امیررضا اسماعیلی، سعید فاضل ساعتچی، صبا منصوری، فاطمه زحمتکش، عارف امرج شکری، آرزو مهتری، شانلی محمدی، میترا شجاعیی، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده و کارگردان: ابراهیم نورآورمحمد است.

فیلم و فوتبال؛ بسته اکرانی هفتمین روز جشنواره

نبودنت

کاوه سجادی‌حسینی با ملودرامی زنانه درباره مهاجرت و فروپاشی خانواده به جشنواره فجر آمده است. فیلم «نبودنت» چهارمین اثر این کارگردان است که سابقه دستیاری نیز در کارنامه‌اش دیده می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم «نبودنت» همین جمله مبهم آمده است: مرضیه چند سال به انتظار همسر خود است ولی همسرش توان بازگشت به خانه را ندارد…

کاوه سجادی‌حسینی علاوه بر کارگردانی تهیه‌کنندگی فیلمش را هم بر عهده گرفته است.

کاوه سجادی حسینی ۲ سال پیش فیلم را برای جشواره فیلم فجر آماده می‌کرد و به گفته برخی رسانه ها از سال ۹۶ قصد ساخت این فیلم را داشته که در نهایت امسال برای حضور در جشنواره آماده شده است.

سحر دولتشاهی، امیرآقایی، آزاده صمدی، فرید سجادی حسینی، رضا بهبودی، علیرضا ثانی فر، شیوا سرمست بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فیلم و فوتبال؛ بسته اکرانی هفتمین روز جشنواره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha