۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۳۲
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85379718
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مشارکت حداکثری بیانگر اعتماد رای دهندگان به نظام اسلامی است

بجنورد- ایرنا- رییس شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۱ اسفندماه بیانگر اعتماد مکرر رای دهندگان به نظام جمهوری اسلامی و دستاوردهای آن است.

حجت الاسلام ابوالفضل اخوان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: انتخابات ۱۱ اسفند ماه مهمترین رویداد سیاسی سالجاری است که باید همه برای برگزاری هر چه بهتر آن پای کار باشیم به گونه ای که از تمامی توانمندی های خود برای حضور حداکثری مردم در این مشارکت سیاسی بهره بگیریم.

وی افزود: برگزاری این رویداد سیاسی تنها بر عهده چند دستگاه خاص نیست بلکه از تشکل های مردم نهاد گرفته تا رسانه ها در تبیین اهمیت آن باید پای کار باشیم.

حجت الاسلام اخوان ادامه داد: هر فرد و یا نهادی باید با استفاده از تریبون خود اهمیت انتخابات را تشریح کند و بگوید که حضور حداکثری موجب ارتقای اقتدار بین المللی و توان دیپلماسی نظام در عرصه بین الملل می شود.

رییس شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این بین رسانه ها می توانند با ایجاد فضای امید و نشاط مردم را برای حضور حداکثری در انتخابات تشویق کنند.

وی گفت: در واقع رسانه های داخلی می توانند با انعکاس دستاوردها و عملکرد نظام این فضا را در کشور ایجاد کنند.

حجت الاسلام اخوان با تاکید بر اینکه نامزدهای انتخاباتی بر مشارکت حداکثری تاکید کنند، بیان کرد: اهمیت انتخابات بر هیچکسی پوشیده نیست بنابراین نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز جدای از ارایه برنامه های تبلیغاتی خود باید بر اصل مشارکت پرشور تاکید کنند.

خراسان شمالی بدون احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha