جای فیلم های مطرح در جشنواره فجر اصفهان خالی است

اصفهان - ایرنا - یک منتقد سینما در اصفهان گفت: سینمای اصفهان در مواجه با چهل و دومین جشنواره فیلم فجر فقیر است و امسال فیلم‌های مطرح و عنوان داری از این رویدادِ بزرگ هنری به اصفهان نیامده است.

علی رفیعی وردنجانی روز چهارشنبه به ایرنا گفت: «آغوش باز» بهروز شعیبی یا «بهشت تبهکاران» مسعود جعفری جوزانی تنها فیلم‌هایی هستند که شاید بیشترِ مخاطبان اصفهانی بخواهند به سینماهای چهارباغ بروند و آن‌ها را ببینند اما بسیاری از فیلم‌هایی که می توانست در اصفهان وجود داشته باشد تا این شهر هم رنگ و بوی جشنواره به خود بگیرد به اصفهان نیامدند.

وی افزود: فیلم‌هایی که امسال به چهاردهمین جشنواره فیلم فجر آمده اند، فیلم‌های چندان مطرحی نبوده‌اند و این بی‌‎مهری و کم لطفی مسوولین این گزینش است.

آغوش باز ششمین تجربه سینمایی بهروز شعیبی به شمار می رود که در آن به سه‌ قصه عاشقانه در فراز و نشیب روابط عاطفی پرداخته شده است.

بهشت تبهکاران نیز جدیدترین ساخته مسعود جعفری جوزانی است و داستان این فیلم در زمان ملی شدن صنعت نفت روایت می‌شود.

وی افزود: حتی در بین فیلم اولی‌ها هم اثر قوی و قدرتمندی از جشنواره فیلم فجر نصیب سینمای اصفهان نشده است، درحالی که اثر جواد عزتی ( تمساح خونی) می توانست جذابیت بیشتری برای مخاطبان داشته باشد.

تمساح خونی اولین فیلم روز دوم جشنواره فجر بود که در خانه جشنواره در برج میلاد اکران شد، فیلمی در ژانر کمدی به تهیه‌کنندگی کامران حجازی و نویسندگی پدرام افشار. اثری که نخستین تجربه کارگردانی جواد عزتی است.

در خلاصه داستان فیلم آمده است «درسته که قانون جنگل نانوشته‌ است اما وقتش که برسه درنده‌ها تاوان پس میدن، گوزن‌ها جشن می‌گیرن...»

«ظاهر»، «باغ کیانوش»، «تابستان همان سال» ، «آپاراتچی» و «شکار حلزون» پنج فیلمی هستند که از بخش «نگاه نو» و فیلم اولی های چهل و دومین جشنواره فیلم فجر برای اکران به چهاردهمین جشنواره فجر اصفهان آمده اند.

رفیعی وردنجانی یادآور شد: سروش صحت امسال با «صبحانه با زرافه» به عنوان دومین اثر سینمای اش در مقام کارگردان وارد چهل و دومین جشنواره فیلم فجر شده و او اهل اصفهان است اما اثر این کارگردان اصفهانی به شهر خودش نیامده است.

وی ادامه داد: این تصمیات اگر از تهران اتخاذ شده، کم لطفی به سینمای اصفهان است و مسوولین سینمایی اصفهان باید از جشنواره بخواهند که فیلم های مطرح تری به اصفهان بیاید چرا که مطمئنا بسیاری از مخاطبان اصفهانی دوست دارند آن ها را تماشا کنند.

صبحانه با زرافه‌ها اثری کمدی است که بهرام رادان، پژمان جمشیدی و هوتن شکیبا نقش‌های اصلی آن را ایفا می‌کنند. این فیلم موفق شد بلیت‌های تمام سانس‌های یازده روز نمایش مردمی خود را در عرض ۱۵ دقیقه به فروش برساند تا دومین ساخته سینمایی سروش صحت، تا پیش از شروع جشنواره به‌عنوان پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم‌ جشنواره امسال مطرح شود.

به گزارش ایرنا، ۱۸ فیلمِ چهل و دومین جشنواره فیلم فجر از دوشنبه ۱۶ تا ۲۲ بهمن در سینماهای ساحل، فلسطین و سپاهان در گذر تاریخی فرهنگی چهارباغِ اصفهان به روی پرده می‌روند.

فیلم‌های«آبی روشن»،«باغ کیانوش»، «تابستان همان سال»، «احمد»، «دروغ های زیبا»، «بهشت تبهکاران»، «نوروز»، «نبودنت»، «ظاهر»، «آپاراتچی»، «آغوش باز»، «شکار حلزون»، «قلب رقه ۱۲»، «رویا شهر»، «پرویز خان»، «شمشیر و اندوه» و «آسمان غرب» در جدول اکران سینماهای گذر چهارباغ اصفهان قرار دارد.

سروش صحت با «صبحانه با زرافه»، امیرعباس ربیعی با «احمد» و مرتضی آتش زمزم با « دروغ های زیبا» کارگردانان اصفهانی جشنواره فجر چهل و دوم هستند.

امسال ۲۲ فیلم در بخش «سودای سیمرغ»، ۱۲ فیلم در بخش «نگاه نو» و چهار فیلم در بخش «انیمیشن» با یکدیگر رقابت می‌کنند و در نهایت برگزیدگان بخش‌های مختلف در مراسم اختتامیه ۲۲ بهمن معرفی خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha