نمایشگاه توانمندی‌های زنان سرپرست خانوار در بروجرد برپا شد

بروجرد - ایرنا - همزمان با هفتمین روز از دهه فجر نمایشگاه توانمندی‌های زنان سرپرست خانوار با هدف حمایت از تولیدات و تقویت بازار فروش محصولات آنها در مرکز مثبت زندگی بهزیستی بروجرد برپا شد.

مدیر نمایشگاه توانمندی های زنان سرپرست خانوار و مسوول مرکز مثبت زندگی تحت نظارت بهزیستی بروجرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه در یکی از مراکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی واقع در خیابان سجاد برپا شده و علاقمندان می توانند امروز ۱۸ بهمن ماه از این نمایشگاه بازدید داشته باشند.

فاطمه کردی افزود: بیشتر زنان سرپرست خانواری که در این نمایشگاه به ارائه محصولات خانگی خود پرداخته اند کسانی هستند که یا همسر و یا فرزند دارای معلولیت دارند اما توانسته اند با کسب گواهی مهارت از فنی و حرفه ای به این توانمندی برسند، که خود تولید کننده باشند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از زنان سرپرست خانوار و فراهم کردن بازار فروش برای تولیدات آنها اظهار کرد: استقبال خوبی از این نمایشگاه صورت گرفته به طوری که بیشتر محصولات تولیدی ارائه شده در نمایشگاه به فروش رفته است و در صورت حمایت از زنان سرپرست خانوار آنها می توانند در نمایشگاه‌های بزرگ تر حضور داشته باشند.

مسوول مرکز مثبت زندگی تحت نظارت بهزیستی بروجرد بیان کرد: اکنون پنج هزار مددجو زیر پوشش این مراکز هستند که توسط مددکاران مرکز آموزش ها و مشاوره های لازم به آنها ارائه می شود و با حساب تعداد اعضای خانواده های افراد تحت پوشش می توان گفت جمعیتی حدود یک هزار و ۸۰۰ نفر از خدمات مددکاری و مشاوره ای مرکز مثبت زندگی برخوردار هستند و هر ۶ ماه یکبار هم بازدید از منزل آنها انجام می شود.

وی با اشاره به توانمندی و مهارت زنان سرپرست خانوار شرکت کننده در این نمایشگاه اضافه کرد: زنان سرپرست خانوار در این نمایشگاه محصولات تولیدی خود شامل محصولات کشاورزی و سبزیجات، عسل، شیرینی های خانگی و صنایع دستی خود را ارائه می کنند.

کردی ادامه داد: تفاوت این نمایشگاه با سایر نمایشگاه‌ها اراده و توان زنان سرپرست خانواری است که برخی با وجود داشتن فرزندان دارای معلولیت و سختی هایی که مراقبت از این فرزندان دارد اما همواره نگاه مثبتی به زندگی دارند و توانسته اند به مهارت و توانایی برسند که از نظر اقتصادی نیازمند نباشند.

مدیر نمایشگاه توانمندی های زنان سرپرست خانوار بروجرد یادآور شد: مسوولان شهرستانی از این نمایشگاه بازدید داشتند و پیگیری رفع برخی از مشکلات مرتبط با بازاریابی تولیدات زنان سرپرست خانوار از سوی فرمانداری انجام خواهد شد.

کردی در خصوص گروه همیار توانمندی های زنان سرپرست خانوار یادآور شد: گروه های همیار متشکل از زنان سرپرست خانوار زیر پوشش سازمان بهزیستی است که در راستای توانمندسازی و استقلال مالی و با هدف تولید و فروش محصولات خانگی و کمک به معیشت خانواده در چارچوب دستورالعمل های سازمان بهزیستی فعالیت می کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۵ مرکز مثبت زندگی تحت نظارت بهزیستی بروجرد گفت: این مراکز خدمات ۲۲ گانه در زمینه برنامه های حمایتی توانبخشی پیشگیری از معلولیت ها، آموزش مهارت‌های ها، اشتغال و توانمندسازی به مددجویان زیر پوشش خود ارائه می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha