شانزدهمین هفته فیلم و عکس مراغه چگونه سپری شد؟

مراغه- ایرنا- «علیرضا انصاریان» از چهره‌های شناخته‌شده سینما که از سال ۱۳۷۰ با «عباس کیارستمی» همکاری داشت، درباره شانزدهمین هفته فیلم و عکس مراغه گفت: استقبال خوب مردم از فیلم‌های کوتاه و آثار امیدوارکننده جوانان مهمترین شاخص این رویداد فرهنگی است.

«انصاریان» که این روزها برای برگزاری کارگاه «انتقال تجربه در فیلم کوتاه» در مراغه حضور دارد، روز پنج‌شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استقبال خوب مردم مراغه از فیلم‌های کوتاه این رویداد موجب دلگرمی فیلمسازان جوان این شهرستان شد.

شانزدهمین هفته فیلم و عکس مراغه چگونه سپری شد؟
کارگاه «انتقال تجربه در فیلم کوتاه» به عنوان یکی از بخش‌های پرطرفدار هفته فیلم و عکس مراغه با حضور «علیرضا انصاریان»

وی اضافه کرد: حمایت بیشتر دست‌اندرکاران از فیلمسازان جوان این شهرستان انتظار می‌رود زیرا کهن‌شهر مراغه جوانان با استعدادی در رشته‌های مختلف هنری از جمله خوشنویسی، موسیقی و فیلمسازی دارد.

وی با بیان اینکه اگر فیلمسازان جوان این شهرستان همت کنند، با امکانات محدود هم می‌توانند بهترین فیلم‌ها را بسازند، ادامه داد: جوانان این کهن‌شهر نباید به دلیل نبود حمایت و کمبود امکانات دچار ناامیدی شوند.

«انصاریان» با نگاه سازنده هم این رویداد را ارزیابی کرد و افزود: نمایشگاه عکاسی می‌توانست گسترده‌تر باشد که لازمه آن جلب مشارکت تمامی عکاسان است؛ هرچند که استقبال مردمی از فیلم‌های کوتاه این رویداد به عنوان نقطه قوت آن بسیار قابل تامل به نظر می‌رسد.

وی با بیان اینکه فیلم کوتاه معمولا مخاطب عمومی ندارد، اظهار داشت: فیلم‌های کوتاه شانزدهمین هفته فیلم و عکس مراغه برخلاف تصور، از استقبال مناسب برخوردار شد و این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

چهره شناخته شده سینمای ایران همچنین در مورد فعالیت‌های دفتر انجمن سینمای جوانان مراغه که حدود ۴۰ سال سابقه دارد، بیان کرد: این دفتر در بدو تاسیس شروع بسیار خوبی داشت و جوانان آن دوران با امکانات محدود خوش درخشیدند.

وی ادامه داد: دفتر انجمن سینمای جوانان مراغه طی یک بازه جدی گرفته نشد و با افت مواجه شد اما با تغییرات در مسئولیت‌ها انتظار می‌رود تا به دوره درخشان گذشته‌اش برگردد.

«انصاریان» همچنین در پاسخ به این سئوال خبرنگار ایرنا که چهره‌های شاخص انجمن سینمای جوانان مراغه در عرصه سینما چه کسانی بوده‌اند؟، تصریح کرد: هادی افتخارزاده، حاج حسین آزارشی و مرحوم صمیعی‌ تعدادی از همین چهره‌های شاخص هستند اما علاوه بر آنان، این شهرستان یک چهره سینمایی فاخر نیز به خود دیده است.

به گفته وی جایگاه مرحوم «یدااله صمدی» که از مفاخر مراغه در عرصه سینما به شمار می‌رود، بسیار بالا بوده است و حق استادی بر گردن بسیاری از هنرمندان این عرصه دارد.

«انصاریان» این را هم بیان کرد که هر کسی نمی‌تواند پا جای پای مرحوم صمدی بگذارد اما امیدواریم روزی دهها هنرمند همتراز با ایشان در مراغه وجود داشته باشند.

به گزارش ایرنا شانزدهمین هفته فیلم و عکس مراغه از ۱۶ تا ۱۸ بهمن ماه جاری در سینما «فرهنگ» و گالری استاد «نیکخو» برگزار، و با استقبال خوب مردم و هنرمندان مواجه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha