۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۴۶
کد خبر: 85380347
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرماندار توکیو و شهردار تایپه در زمینه حکمرانی شهری همکاری می‌کنند

تهران – ایرنا - فرماندار توکیو و شهردار تایپه ضمن گفت‌وگو درباره موضوعاتی مانند پیشگیری از بلایا و تغییرات اقلیمی، توافق کردند در خصوص حکمرانی شهری همکاری کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری کیودو، یوریکو کویکه در اولین سفر رسمی خود به جزیره تایوان از زمان شروع کار وی در سال ۲۰۱۶، پس از اتمام جلسه‌ای غیرعلنی با چیانگ وانان شهردار تایپه به خبرنگاران گفت: درباره مسائل مشترکی که هر دو شهر را تحت تأثیر قرار می‌دهد، از جمله کاهش نرخ موالید و میزبانی از رویدادهای بین‌المللی ورزشی، گفت‌وگو کردیم.

سال آینده میلادی، توکیو میزبان «المپیک تابستانی ناشنوایان» است و تایپه «مسابقات جهانی مسترز» را برگزار می‌کند که رویدادی چند رشته‌ای است و ورزشکاران باتجربه می‌توانند در آن شرکت کنند.

یوریکو کویکه گفت: این فرصتی است که با مسائل مشترک هر دو طرف آشنا شویم. در آینده نیز می‌توانیم اطلاعات مربوطه را به اشتراک گذاشته و برای یافتن راه‌حل به یکدیگر کمک کنیم.

چیانگ وانان اظهار داشت: تجربیات یوریکو کویکه در زمینه حکمرانی شهری «بسیار ارزشمند» است و فرصت خوبی برای تایپه است تا از آن بیاموزد.

چین مخالفت شدید خود را با سفر فرماندار توکیو به تایپه ابراز کرده و وانگ ونبین سخنگوی وزارت امورخارجه چین گفته است: پکن مخالف هرگونه تعاملات رسمی میان تایوان و کشورهایی است که با چین روابط دیپلماتیک دارند.

وانگ ونبین گفت: سرزمین اصلی که جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند، نگرانی خود را به ژاپن ابراز کرده و از طرف‌های مربوطه خواسته است تا از سواستفاده نیروهای «استقلال تایوان» جلوگیری کنند.

کوئیکه که سال ۲۰۰۷ اولین وزیر دفاع زن ژاپن بود، پس از سفر به استرالیا برای گرامیداشت چهلمین سالگرد توافق‌نامه رسمی توکیو و نیو ساوث ولز، وارد تایپه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha