۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۳۴
کد خبرنگار: 1447
کد خبر: 85380803
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه تشکیلات و دسترسی آسان مردم به خدمات قضایی در دلفان + فیلم

خرم آباد - ایرنا - پس از پیروزی انقلاب اسلامی  خدمت چشمگیری در حوزه قضایی در شهرستان دلفان صورت گرفته که مهمترین آنان توسعه تشکیلات این حوزه برای دسترسی آسان مردم به خدمات قضایی و حقوقی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ ، شهرستان دلفان با ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت و ۴۴۴ روستا خدمات چشمگیری در محرومیت زدایی و خدمات مطلوب در بخش های مختلف آن انجام گرفته که یکی از این بخش ها حوزه قضایی است.

رئیس دادگستری دلفان در این باره می گوید: پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در این منطقه تنها یک دادگاه با چهار کارمند و آنهم در یک ساختمان استیجاری وجود داشت . منزل ی وجود داشت .

فریدون کوشکی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی تحولات چشمگیری در توسعه تشکیلات قضایی، نیروی انسانی ، گسترش خدمات قضایی و ساخت ساختمان های اداری انجام گرفته است .

وی افزود: دهه ۷۰ دادگاه بخش دلفان به دادگستری ارتقا یافت و هم اکنون در این دادگستری در دادگاه های عمومی و انقلاب ، سه شعبه حقوقی، یک شعبه خانواده، سه شعبه کیفری ۲، یک شعبه دادگاه انقلاب، یک شعبه اجرای احکام مدنی و واحدهای ستادی فعالیت دارند .

وی اضافه کرد: همچنین در بخش دادسرا نیز چهار شعبه دادیاری، یک شعبه اظهار نظر، ۲ شعبه بازپرسی، ۲ شعبه اجرای احکام کیفری و یک شعبه دادستانی و یک شعبه سرپرستی و واحدهای ستادی به مردم خدمات ارائه می کنند .

وی بیان کرد: دادگاه بخش کاکاوند نیز در سال ۱۳۹۵ به مجموعه قضایی دلفان افزوده شده است که خدمات قضایی و حقوقی را به مردم بخش کاکاوند ارائه میکند .

کوشکی تاکید کرد: افزایش تشکیلات قضایی ، افزایش تعداد شعبه ها و نیروی انسانی در حوزه قضایی دلفان در راستای گسترش دسترسی مردم به تشکیلات قضایی انجام گرفته که به مردم خدمات قضایی ارائه می دهند .

رئیس دادگستری دلفان به فعالیت شوراهای حل اختلاف اشاره کرد و افزود: از دیگر خدمات دستگاه قضایی ایجاد شعب شوراهای حل اختلاف است که هم اکنون ۲۷ شعبه شورای حل اختلاف شامل شعبه های حکمی و صلحی در سطح شهر و روستای دلفان وجود دارند .

به گفته کوشکی ۲۵۰ نفر صلح یار تحت عنوان ستاد صبر شهرستان به همراه شوراهای حل اختلاف در زمینه صلح و سازش با حوزه قضایی دلفان همکاری دارند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha