۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۱۸
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85380959
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دیار گنجیه فرهنگ‌ها در سالروز بعثت نور غرق در شادی است

بجنورد-ایرنا- مردم دیار گنجینه فرهنگ‌ها و قومیت‌ها همزمان با ۲۷ ماه رجب و سالروز مبعث پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) به شادی پرداخته و این عید بزرگ را جشن گرفتند.

به گزارش ایرنا، عید مبعث فرا رسید و خیابان ها و کوچه و پس کوچه ها در شهرها و روستاها پر از شمیم بهشت شده و جای جای خراسان شمالی بوی جنت پیچیده است، برگزاری جشن این عید که با جشن های پیروزی انقلاب اسلامی همزمان شده، حلاوت بیشتری به کام مردم استان بخشیده است.

دوست داران و پیروان خاتم پیامبر مصطفی در روز سالروز بعثت به شکرانه دست یابی به سعادت و رهایی از نادانی، هر یک به گونه ای به شادمانی و سرور پرداختند.

آن روز که نور و روشنایی برغار حرا تابید و نوید سعادت به بشر داده شد طلیعه ای برای رهایی بشر از تاریکی ها بود و اکنون با گذشت سال ها، این روز درخشان ترین روز تاریخ است.

مردم خراسان شمالی با چنگ زدن به نور الهی، مسرور از این که ردای مسلمانی به تن کرده اند، تشنه نور رسول امی، مساجد و تکیه گاه ها را مکتب خانه درس آموزی کرده اند.

مردم دیار قومیت ها از ترک، تات، ترکمن، فارس و کرد در محافل مختلف گرد هم جمع شدند تا بار دیگر وحدت و یکپارچگی خود را با ارادت و عشق به پیامبر مهربانی ها به نمایش بگذارند.

مردم ترکمن خراسان شمالی در شهرستان مرزی رازو جرگلان، اردات خود به پیامبر رحمت را با شوق و شور ویژه ای به نمایش می گذارند، این مردم با حضور در مساجد این عید را به یکدیگر تبریک گفته و با توزیع شیرینی های محلی این عید را گرامی می دارند.

دیار گنجیه فرهنگ‌ها در سالروز بعثت نور غرق در شادی است

شهرها و روستاهای استان خراسان شمالی، چراغانی و آذین بندی شده است، مردم با پخش شکلات و شیرینی ارادت خود را به خاندان پیامبر اسلام نشان می دهند.

مساجد، تکایا و حسینه های شهرهای خراسان شمالی هم عرصه مردم ولایتمدار و مومن است که به شکرانه ابلاغ کامل ترین دین الهی و گسترش آن در جهان آیین مدیحه سرایی و سرور برپا کرده اند.

اما در این میان جشن بزرگ خانوادگی همزمان به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و عید بزرگ مبعث حضرت رسول اکرم(ص) در بجنورد تدارک دیده شده است که با اجرای برنامه های شاد، موسیقی سنتی و سرود، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز و پذیرایی اطعام همراه است.

این جشن عصر امروز در محله حضرت جوادالائمه(ع) و در سالن وزرشی شهدا برگزار می شود.

حضرت محمد مصطفی (ص) در روز ۲۷ رجب سال ۴۰ عام الفیل، همزمان با سال ۱۳ پیش از هجرت پیامبر اکرم (ص)، در غار حرا، از سوی خدا به پیامبری نائل و مامور شد که چندخداپرستی و بت‌پرستی را از زمین بردارد، یکتاپرستی را رواج دهد و پیام وحی را به مردم برساند.

مسلمانان سراسر جهان سالروز مبعث حضرت رسول اکرم(ص)، این رویداد مهم تاریخ جهان اسلام را به عنوان یکی از عیدهای بزرگ جشن می گیرند و همواره آن را پاس می دارند.

حضرت محمد مصطفی(ص) در روز ۲۷ رجب سال ۴۰ عام الفیل، همزمان با ۱۳ سال پیش از هجرت، در غار حرا از سوی خداوند بزرگ به پیامبری نایل آمد و مامور شد که بت‌ پرستی را از زمین بردارد و خداپرستی را رواج دهد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق واقع و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha