۲۰ بهمن ۱۴۰۲، ۷:۳۰
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85380995
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جاده های خواف با چهار هزار میلیارد ریال اعتبار بهسازی شد

خواف-ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خواف گفت: ۱۲۷ کیلومتر از جاده‌های فرعی و روستایی این شهرستان با صرف اعتبار چهار هزار و ۵۰ میلیارد ریال از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بهسازی شد.

علی جعفرنیا سدهی روز جمعه به مناسبت دهه فجر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به توجه خاص دولت سیزدهم به بهسازی جاده ای و تامین ناوگان مورد نیاز راهداری شهرستان خواف افزود: چهار هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار از ابتدای این دولت تاکنون بدین منظور تخصیص یافت.

وی تصریح کرد: از این مبلغ چهار هزار و ۵۰ میلیارد ریال برای بهسازی ۱۲۷ کیلومتر از جاده های فرعی و روستایی شهرستان خواف تخصیص پیدا کرد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خواف گفت: ۶۰ میلیارد ریال اعتبار از این محل نیز برای رفع نقاط پر تصادف و حادثه خیز شهرستان خواف تخصیص پیدا کرد و با صرف آن حادثه خیزی ۲ نقطه تقاطع روستاهای «بیاس‌آباد و روستای برآباد» رفع و سرعت کاههای حوزه شهرستان استانداردسازی و ۷۰ کیلومتر از شیب جاده ها اصلاح شد.

وی اضافه کرد: ۱۰ میلیارد ریال نیز برای نصب علائم و تجهیزات ایمنی در سطح جاده ها و افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال هم برای تامین ماشین آلات راهداری مورد نیاز در این شهرستان تخصیص یافت.

جعفرنیا گفت: اجرای ۴۰۰ کیلومتر خط کشی جاده های اصلی و فرعی و روستایی شهرستان خواف از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار به خود اختصاص داده است.

وی همچنین از صدور مجوز موافقت اصولی احداث چهار مجتمع خدماتی رفاهی و بین راهی در جاده های شهرستان خواف طی همین مدت خبر داد.

شهرستان خواف به عنوان پهناورترین شهرستان استان خراسان رضوی با ۸۶۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی و مرزی و بدلیل حمل سالانه بیش از ۹ میلیون تن بار به ویژه محصولات معادن و قرارگرفتن در کریدور ترانزیتی بندرعباس-دوغارون از شهرستان های هدف طرح تحول بهسازی راههای این استان است.

مرکز شهرستان خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha