تنها راه حل بحران اقتصادی عمل به توصیه‌های پیامبر اسلام است 

قم- ایرنا - عضو هیات علمی جامعه‌المصطفی العالمیه‌(ص) با بیان اینکه هم اکنون دنیا دچار بحران اقتصادی شده است گفت: پیروی از دستورهای اسلامی همچنین عمل به توصیه‌ها و برنامه‌های اقتصادی پیامبر اسلام نقش موثری در کاهش این بحران‌ها دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی روز پنجشنبه در آیین جشن عید مبعث در دفتر آیت‌الله نوری همدانی در قم، طی سخنانی با اشاره به برخی توصیه‌های اقتصادی پیامبر اسلام اظهار داشت: عمل به این توصیه‌ها به پویایی مسائل مالی جامعه کمک می‌کند.

وی با بیان این نکته که جهان در حال حاضر دچار بحران اقتصادی شده است اظهار کرد: پیروی از دستورهای اسلامی همچنین عمل به برنامه‌های اقتصادی اسلام نقش بسزایی در کاهش این بحران‌ها دارد.

حجت‌الاسلام رفیعی همچنین با ذکر پنج مورد از توصیه‌های اقتصادی پیامبر اسلام بیان داشت: از دیدگاه پیامبر اسلام علم و دانش نخستین عامل مهم در تحقق یک اقتصاد پویا و پیشرو است، کسانی که بدون داشتن علم و آگاهی لازم در حوزه‌های اقتصادی فعالیت می‌کنند، اقدام‌های آنان به یک معضل جدی برای یک شهر و یا یک کشور تبدیل می‌شود.

تنها راه حل بحران اقتصادی عمل به توصیه‌های پیامبر اسلام است 

عضو هیات علمی جامعه‌المصطفی همچنین تاکید کرد: سکان‌داری اقتصاد کار هر کسی نیست.

رفیعی در ادامه سخنان خود دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در یازدهم اسفندماه را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: در این انتخابات بیش از ۱۴ هزار کاندیدا برای حدود ۳۰۰ کرسی مجلس شورای اسلامی حضور دارند، برخی از این کاندیداها را می‌شناسم، یک مسجد و یا خانه را نیز نمی‌توانند اداره کنند.

استاد حوزه علمیه قم خطاب به افرادی که بدون برخورداری از دانش کافی کاندیدا شده‌اند گفت: شما کنار بروید و به افرادی که دانش این کار را دارند، واگذار کنید.

وی خاطرنشان کرد: مطابق روایت‌های اسلامی اگر کسی بداند که فرد دیگری بهتر از او وجود دارد، ولی با این حال مسئولیت کاری را قبول کند، خیانت کرده‌است.

رفیعی یادآور شد: ما در طول تاریخ، از ناآگاهی مسئولان، خسارت و لطمه‌های بسیاری دیده‌ایم.

وی همچنین در بخش دیگری سخنان دومین توصیه اقتصادی پیامبر اسلام را تدبیر عنوان کرد و یادآور شد: رسول خدا فرمودند که از فقر اُمتم نمی‌ترسم، بلکه از سوءتدبیر و بی‌برنامه‌گی می‌ترسم.

حجت‌الاسلام رفیعی تلاش و کوشش، پرهیز از اسراف و زیاده‌روی همچنین ربا را از دیگر توصیه اقتصادی پیامبر دانست و گفت: یکی از چیزهایی که اسلام به شدت با آن مخالف است، این است که یک فرد به سستی و تنبلی روی بیاورد، و برای تامین نیازهای زندگی خود، دستش را به سوی دیگران دراز کند.

تنها راه حل بحران اقتصادی عمل به توصیه‌های پیامبر اسلام است 

آیین جشن عید مبعث با حضور آیت‌الله حسین نوری همدانی، طلبه‌ها و فضلای حوزه و قشرهای مختلف مردم در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد.

در این آیین باشکوه که با مولودی خوانی و مدیحه‌سرایی مداح اهل بیت‌(ع) همراه بود، تعدادی از روحانیان جوان توسط آیت‌الله نوری همدانی ملبس به لباس روحانیت شدند.

حضرت محمد مصطفی(ص) پیامبر برگزیده اسلام در بیست‌وهفتم رجب، سال ۴۰ عام‌الفیل، از سوی خدا و توسط جبرئیل اَمین به پیامبری برگزیده شد.

تنها راه حل بحران اقتصادی عمل به توصیه‌های پیامبر اسلام است 

تنها راه حل بحران اقتصادی عمل به توصیه‌های پیامبر اسلام است 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha