۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۴۱
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85381146
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمان اخذ رای در انتخابات پاکستان به پایان رسید

۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۴۱
کد خبر: 85381146
زمان اخذ رای در انتخابات پاکستان به پایان رسید

اسلام‌آباد- ایرنا- براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان زمان رسمی اخذ رای در تمامی حوزه‌های انتخاباتی مجالس ملی و ایالتی در شهرهای مختلف این کشور به پایان رسید.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، رئیس کمیسیون انتخابات پاکستان امروز (ساعت ۱۷ به وقت محلی) پایان رسمی زمان اخذ رای در این کشور را اعلام کرد و افزود: تنها افرادی که مسوول اخذ رای از شهروندان در شعب رای گیری حوزه‌های انتخاباتی بودند، پس از این ساعت قادر به رای دادن هستند.

در عین حال کمیسیون انتخابات پاکستان زمان اخذ رای فقط در چند حوزه انتخاباتی در ایالت پنجاب و سِند را به دلیل تاخیر در آغاز فعالیت پایگاه‌های اخذ رای، تمدید کرد.

رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجالس ملی و ایالتی پاکستان ساعت ھشت صبح به وقت محلی در نقاط مختلف این کشور با حضور گسترده مردم و با حضور ناظران داخلی و خارجی آغاز شد و تا ساعت ۱۷ عصر امروز ادامه یافت.

نظارت نخست وزیر دولت موقت پاکستان بر روند برگزاری انتخابات در شهر اسلام‌آباد

در همین حال بیش از ۵۰۰ هزار نیروی امنیتی در سراسر پاکستان برای تضمین امنیت در مناطق حساس و مراکز اخذ رای مستقر شدند. دسترسی به اینترنت در پاکستان امروز به دلیل نگرانی‌های امنیتی به طور موقت قطع شد. این تصمیم دولت پاکستان با انتقاد شدید احزاب سیاسی همراه بود.

رسانه‌های پاکستان اعلام کردند: نتایج اولیه و غیررسمی از سوی کمیسیون انتخابات اعلام شود. کمیسیون انتخابات پاکستان تاکنون زمان قطعی اعلام نتایج رسمی را اعلام نکرده است.

در انتخابات امسال پاکستان ۱۲۸ میلیون و ۵۸۵ هزار و ۷۶۰ نفر واجد شرایط رای دادن بودند که بیش از ۶۹ میلیون و ۲۶۳ هزار نفر از آنها مرد و بیش از ۵۹ میلیون و ۳۲۲ هزار نفر نیز زن هستند.

باوجود تدابیر شدید امنیتی در پاکستان وقوع چند انفجار تروریستی در ایالات خیبرپختونخوا و بلوچستان این کشور جان ۶ نفر از نیروهای امنیتی را گرفت و تعدادی دیگر زخمی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha