۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۳۹
کد خبر: 85381326
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نژاد جماز شتر برای رقابت‌های ورزشی حمایت می‌شود

جیرفت - ایرنا - مدیرکل مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی کشور گفت: نژاد جماز شتر در کشور را از لحاظ فرهنگی و ورزشی مورد توجه قرار می‌دهیم و بدنبال اصلاح نژاد و پرورش آن هستیم.  

به گزارش ایرنا، عباس اکبری‌شریف عصر پنجشنبه در حاشیه جشنواره منطقه‌ای شتر در قلعه‌گنج در جمع اهالی رسانه اظهار کرد: شتر در کشور دارای نژادهای مختلفی همچون، شیری، شیری - گوشتی و جماز است که برنامه‌های متنوعی برای توسعه شتر داریم.

وی با بیان اینکه اگر به‌گزینی و اصلاح نژادی نباشد، پیشرفت ژنتیکی و عملکردی دچار مشکل خواهد شد، افزود: نگاه ویژه‌ای به به‌گزینی و توسعه نژاد جماز که ذخایر ژنتیکی کشور است، داریم.

اکبری‌شریف ادامه داد: رقابت‌های ورزشی نژاد جماز را مدنظر قرار می‌دهیم که بتواند در کشورهای حاشیه خلیج فارس جایگاه خود را حفظ کند.

وی اضافه کرد: یک دستورالعمل ایجاد واحدهای پرورش نژاد جماز را تدوین کرده‌ایم که سرمایه‌گذاران با اطمینان بیشتر اقدام به ایجاد واحدهای پرورش شتر کنند.

نژاد جماز شتر برای رقابت‌های ورزشی حمایت می‌شود
مدیرکل مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی کشور گفت: در شترهای دوکوهانه به دنبال تکثیر، توسعه و حفظ نژاد هستیم و در نژاد تک کوهانه به دنبال تولید شیر و گوشت هستیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد راهکار برای پرورش شتر در شرایط کمبود منابع آبی در جنوب کرمان افزود: تجربه خوبی برای پرورش شتر بر بستر بیابان‌ها داریم.

به گفته وی، در شاهرود کشت و احیای مرتع انجام شده و در یزد هم در مسیر رواناب ها با حفر چاله‌ها پوشش‌های گیاهی ایجاد شده و باران های موسمی بستر خوبی برای چاله آب‌ها و آبخوانداری فراهم کرده است.

اکبری‌شریف اضافه کرد: راه دوم استفاده از منابع سیار است که بسترهای مناسب برای مراتع ایجاد کند. ‌

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha