۶۴ طرح مصوب دامغان از سفر رییس جمهور ۱۰۵ درصد تخصیص اعتبار داشت

سمنان - ایرنا - فرماندار دامغان گفت: ۶۴ طرح از دور نخست سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور با اعتبار ۴۷۰ میلیارد تومان مصوب شد که بیش از ۱۰۵ درصد و معادل ۴۹۰ میلیارد تومان به آنها تخصیص یافت.

به‌ گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی بندرآبادی روز جمعه در آیین افتتاح همزمان طرح‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان دامغان در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) امیریه دامغان، افزود: دور دوم سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور فرصت مناسبی برای تکمیل طرح‌های پیش‌بینی شده در شهرستان دامغان است.

وی ادامه داد: مجتمع های فرهنگی شهر دیباج و کلاته رودبار، تکمیل مجموعه وزرشی انقلاب دامغان، احداث محور دامغان - فولاد محله، محور اصلی دامغان - گلوگاه( محور دوم آستانه دیباج)، قطعات محور یک و ۲ دامغان - حسینیان- معلمان و استخر ذخیره آب کشاورزی شهر کلاته‌رودبار، از مصوبات دور نخست سفر رییس جمهور به دامغان است وهمچنین تاسیسات فاضلاب دامغان، طرح علاج بخشی سد دامغان به عنوان مهمترین منبع تامین آب شرب دامغان، از جمله طرح های دور نخست سفر رییس جمهور است.

وی بیان کرد: استخر سرپوشیده ورزشی دانشگاه دامغان و تجهیز دانشکده فنی مهندسی، خوابگاه متاهلین دانشگاه دامغان، استخر دانش آموزی دامغان، طرح آبرسانی به منطقه کوه زر، تسریع در کمیسیون ماده ۲۳ بیمارستان دوم و تلاش برای تامین اعتبار عملیات ساخت بیمارستان از دیگر طرح های شهرستان دامغان است که از محل سفر رییس جمهور اعتبار دریافت کرد.

وی یادآور شد که ۱۹ دستگاه اجرایی، تعداد ۸۵ طرح عمرانی را در دهه فجر با اعتبار ۳۶۵ میلیارد تومان امسال آماده بهره‌برداری دارند و عملیات اجرایی ۱۷ طرح توسط پنج دستگاه اجرایی با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان آغاز شده است.

به گفته این مسوول، پنج طرح اقتصادی توسط جهاد کشاورزی و یک طرح میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در مجموع با ۷۱ میلیارد تومان اعتبار بهره‌برداری می‌شود که با این تعداد طرح ۲۸ شغل ایجاد می‌شود.

۶۴ طرح مصوب دامغان از سفر رییس جمهور ۱۰۵ درصد تخصیص اعتبار داشت

بندرآبادی با بیان اینکه دهه فجر امسال ۹ طرح اقتصادی افتتاح و کلنگ زنی می‌شود، اظهار داشت: عملیات اجرایی سه طرح اداره صنعت، معدن و تجارت با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان دهه فجر امسال آغاز می‌شود که ۴۷۰ شغل ایجاد می‌کند.

دهه فجر نقطه عطف نظام بود که تحولات دهه فجر ۵۷ و حوادث پس از آن سبب شد تا پایه‌های حکومت سلطنتی و استعمارگر به لرزه درآمده و نظم نوین دیگری در جهان اسلام رقم خورد.

۲ طرح حوزه آب و راه در امیریه دامغان افتتاح و آغاز شد

آغاز عملیات اجرای خط انتقال آب شرب امیریه و افتتاح محور علیان به امروان از طرح هایی بود که امروز و در قالب طرح‌های دهه فجر افتتاح و آغاز شد.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان دامغان در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: آغاز عملیات اجرای خط انتقال آب شرب امیریه با اجرای هفت کیلومتر خط رفت و برگشت یکی از طرح های مهم شهرستان دامغان است.

بهروز زارع وامرزانی افزود: در حال حاضر مخزن آب شرب امیریه ۲۰۰ متر مکعب است که با اجرای این طرح به یکهزار متر مکعب افزایش می‌یابد و جامعه هدف این طرح کل شهر امیریه است.

وی افزود: گام اول ایجاد مخزن یکهزار مترمکعبی بود که افتتاح شد و اکنون در گام دوم اجرای خط انتقال آب شرب در ۲ خط سه و نیم کیلومتر و در مجموه هفت کیلومتر اجرا می‌شود.

این مسوول تاکید کرد: خرید لوله و مخزن هزار متر مکعبی با اعتبار ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان انجام شده است و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح و انتقال آب شرب هفت میلیارد تومان است.

وی به مزایای اجرای طرح اشاره کرد و گفت: با توجه به حجم کم ذخیره سازی آب شرب در مخزن ۲۰۰ مترمکعبی، این طرح آغاز شده است که پس از افتتاح مشکل تامین آب شرب پایدار شهر امیریه رفع می‌شود.

زارع وامرزانی تصریح کرد: پس از تکمیل خط انتقال، در مراحل بعدی نصب شیرآلات و حوضچه‌های پای مخزن و حصارکشی انجام می‌شود.

کاهش ۴۰ کیلومتری مسافت روستاهای جنوبی دامغان

رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای دامغان گفت: محور صلح آباد- علیان- امروان از توابع بخش امیرآباد به طول ۱۲ کیلومتر با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان شامل زیرسازی، آسفالت و نصب تابلو و علائم افتتاح شد.

حسین ابوطالبی اظهار داشت: ایمن بودن جاده، کاهش مصرف سوخت، کاهش مسیر روستاهای جنوبی به محور اصلی تهران-مشهد و ایجاد راه دسترسی آسفالت برای بیش از ۲۰ روستا، از مزایای اجرای این طرح است.

وی افزود: عملیات اجرایی این طرح، خردادماه سال جاری آغاز و پس از پنج ماه، در مهرماه پایان یافت.

این مسوول خاطرنشان کرد: این محور، حدود ۲۰ روستای جنوبی شهرستان دامغان را به بخش امیرآباد و شهر امیریه متصل می‌کند که حدود ۴۰ کیلومتر طول مسیر را کاهش می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha