امام جمعه کاشان:شرکت در انتخابات لبیک به ندای مقام معظم رهبری است

کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت:شرکت مردم در پای صندوق‌های اخذ رای، لبیک به ندای مقام معظم رهبری در دفاع از کشور و آرمان های انقلاب‌اسلامی است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود: باید وظیفه خود نسبت به انتخابات را باشکوه انجام دهیم،اگر اکنون افسوس می خوریم که چرا در روز عاشورا ندای امام حسین(ع) را کسی لبیک نگفت و اگر افسوس می خوریم چرا وقتی حضرت زهرا(س) در خانه مهاجران و انصار می رفتند و آنها کمک نکردند امروز روز لبیک به ندای مقام معظم رهبری است.

وی اظهار کرد:مبعث پیامبر اکرم(ص) و دهه فجر از مناسبت های هفته است،روز گذشته خدمت مقام معظم رهبری مشرف بودیم و معظم له آیه دوم سوره جمعه را اینگونه معنا کردند، پیامبراعظم (ص) برای مردم آن زمان و امروز مبعوث شده اند و هم اکنون ایشان در حال تعلیم و تزکیه ماست.

امام جمعه کاشان بیان کرد:مقام معظم رهبری فرمودند پیامبر اعظم(ص) در آن زمان داعی الی الله بودند و حرکت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۲ ادامه دعوت پیامبر(ص)بود و امام عصر(عج) هم همه را به سوی خدا دعوت می کند.

حجت الاسلام حسینی گفت:ملت عظیم الشان ایران دعوت امام راحل(ره) که در استمرار دعوت پیامبر(ص) بود را پذیرفت و استوار ماند و امام خمینی(ره) در عبارتی خطاب به خداوند متعال فرمودند که بارالاها بر ما منت نهادی و در ۲۲ بهمن ما را پیروز کردی و دست ملت مظلوم ایران را گرفته و از سراشیبی سقوط در هر ۲ عالم نجات دادی.

وی افزود: ۲۰ بهمن سال ۱۳۶۴ مصادف با عملیات والفجر ۸ است،یکی از شگفت انگیزترین عملیات های ما این عملیات است چراکه سه هزار غواص از اروندرود رد شدند که عراق آگاه نشد،بیشتر رزمندگان با موفقیت عبور کردند و ساعت ۱۰ و ۱۰ دقیقه شب عملیات شروع و خط دشمن شکست و ۸۰۰ کیلومتر مربع از خاک عراق آزاد و ۵۰ هواپیما و صدها تانک سرنگون و نابود شد.

وی اظهار کرد: ادامه این عملیات ها مصادف با بیداری غزه است،با وجود ۳۰ هزار شهید در غزه شهادت ۱۷ هزار زن و کودک اما دشمن آسیب دیده و در همین سه ماه و صد روز یک هزارو ۱۰۰ خودرو اسرائیل نابود شده است که ۹۶۰خودرو تانک مرکاوا بوده قیمت هر تانک مرکاوا هفت میلیون دلار است و پول آن را آمریکا تامین می کند.

امام جمعه کاشان بیان کرد:روز پاسدار و جانباز از پاسداران و جانبازان قدردانی می کنیم و باید تلاش کنیم از ایمان جانبازان عزیز بهره مند شویم.

حجت الاسلام حسینی گفت: به لطف خدا در امور امنیتی بزرگ ترین ضربه اطلاعاتی به موساد در این ایام توسط وزارت اطلاعات ما وارد شد و در ۲۸ کشور و سه قاره جاسوس های اسرائیل را دستگیر کردند.

وی افزود: در دوران رژیم منحوس پهلوی تولید فولاد در کشور ۳۵۰ هزار تن بود اما امروز ۱۸ میلیون تن است،در حوزه ورزش قبل از انقلاب ۳۰۰ هیات ورزشی داشتم و امروز ۱۵ هزار هیات است،۵۰ میلیون دلار صادرات کشور قبل از انقلاب امروز به ۳۰ میلیارد دلار رسیده است.

وی اظهار کرد: ۱۴ میلیارد تومان حقوق کل نیروهای نظامی ما بود اما مستشاران آمریکایی در ایران ۱۷ میلیارد تومان حقوق دریافت می کردند،قبل از انقلاب اسلامی پزشک عموم از هند و پاکستان می آمد اما امروز یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از خارج برای مداوا به ایران آمده اند.

امام جمعه کاشان بیان کرد:شهرداری،سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،اداره صنعت،معدن و تجارت کاشان در سطح شهرستان کارهای بزرگی انجام داده اند،دستگاه ام آر آی جدید در بیمارستان نقوی روز گذشته افتتاح شد که یکی از دستگاه هایی پیشرفته است.

حجت الاسلام حسینی گفت:شهرداری و فرمانداری  کاشان ۲۷ طرح انجام داده،بوستان دیبا راه اندازی شده است و تعدادی به مناقصه گذاشته شده و بقیه هم تا پایان اسفند افتتاح خواهد شد،در حوزه صنعت کارخانه  با حضور قایم مقام ایمیدرو  کارخانه نخ open end  پلی اتیلن کابلی و چند کارخانه دیگر  افتتاح شد و ۳۱۱ طرح عمرانی در دهه فجر افتتاح و گلنگ زنی شد که اعتبار طرح های عمرانی افتتاحی سه هزارو ۱۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود:ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان چمن مصنوعی را در یکی از روستاها افتتاح کرد و کتابخانه لتحر بعد از ۱۳ سال به نام شهدای لتحر افتتاح شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود:در حکمت ۴۴ نهج البلاغه حضرت علی (ع) می فرمایند خوشا بحال کسی که معاد را به یاد آورد و برای آن روز کار کرده،قانع در زندگی باشد و از خدا راضی باشد،مرحوم مغنیه در شرح این حکمت می گوید اگر فردی به خدا ایمان داشته باشد اما معاد را نپذیرد آن ایمان فایده ای برایش ندارد چراکه ایمان به خدا وقتی کامل می شود که خدا را با تمام صفات آن بپذیریم ازجمله باور به قدرت خداوند در احیای دوباره انسان را قبول داشته باشد.

امام جمعه کاشان بیان کرد: مغنیه می گوید اگر فردی ایمان به خدا و معاد را بپذیرد اما عمل نکند باز مفید نیست چراکه امام صادق (ع) می فرماید همه ایمان عمل است.

حجت الاسلام حسینی گفت: حضرت علی(ع) در کتاب غررالحکم می فرماید اگر عزت می خواهید قانع باشید،ابن میثم ذیل عبارت رضایت داشتن از خدا می فرماید رضایت داشتن از خدا به معنی راضی بودن به قضا و قدر خداوند است.

وی افزود: پیامر اسلام (ص) در حدیثی می فرمایند برای مومن هر اتفاقی رخ دهد بهترین اتفاق برای اوست و بایداینگونه به حادثه های زندگی نگاه کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha