۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۱۱
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85382515
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۸۳ میلیارد ریال طرح صنعتی در شیروان خراسان شمالی تکمیل شد

بجنورد- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شیروان در خراسان شمالی گفت: ۲۸۳ میلیارد ریال طرح صنعتی، زیرساختی و عمرانی با اعتبارات ملی در این شهرستان تکمیل و در دهه فجر امسال بهره برداری شد.

عبدالله گلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: طرح های عمرانی شامل ۱۰ واحد سوله با هزینه کرد ۱۵۰ میلیارد ریال، احداث سردر ورودی شهرک صنعتی با ۳۰ میلیارد ریال، ۲ کیلومتر روشنایی راه دسترسی و حدود ۶ کیلومتر روشنایی معابر شهرک صنعتی است.

وی افزود: اجرای ۲۵ هزار مترمربع روسازی و آسفالت، اجرای حدود ۷.۵ کیلومتر شبکه توزیع آب و اجرای حوضچه ها از دیگر طرح های زیرساختی شهرک صنعتی در این شهرستان است که دهه فجر امسال به بهره برداری رسید.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شیروان ادامه داد: برای هر سوله کارگاهی بین هفت تا پنج نفر اشتغالزایی ایجاد شده، ضمن اینکه صنایع بزرگی در این شهرستان در حال ساخت هستند که با راه اندازی آنها هزاران شغل ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به احداث کارخانه فروآلیاژ این شهرستان افزود: این طرح بزرگ صنعتی تا یکسال آینده فاز اول آن با ۴۳۰ نفر اشتغالزایی راه اندازی خواهد شد و با تکمیل آن برای ۲ هزار نفر اشتغال ایجاد می شود.

گلی یادآور شد: بهره برداری از کارخانه ریسندگی کتان با ۱۰۰ فر اشتغالزایی و واحد چوب گستر با اشتغال ۶۰ نفر و کارگاه خیاطی با اشتغال ۶۰ نفر از دیگر فعالیت های صنعتی در این شهرستان است.

به گزارش ایرنا، شهرک صنعتی شیروان با بیش از ۳۵۰ هکتار مساحت بزرگترین شهرک صنعتی خراسان شمالی است و در این شهرک ۶۷ واحد صنعتی مستقر و از این تعداد؛ ۳۷ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۹۳۰ نفر فعال، ۲۴ واحد غیرفعال و راکد و ۶ واحد نیمه فعال است.

خراسان شمالی در میان استان های کشور کمترین واحد تولیدی را دارد و تنها ۳۵۴ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در این استان فعالیت می کند، در حالی که وجود مرزهای امن با کشور همسایه، نیروی کار مناسب و جوان و معادن غنی بیانگر سرمایه های خفته در این خطه است که تنها نیاز به باروری دارد.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد که کارخانه قند و الیاف شیروان از بزرگترین واحدهای صنعتی در خراسان بزرگ بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha