۵۱ جواز تاسیس واحدهای صنعتی در شهرستان شیروان صادر شد

بجنورد-ایرنا-رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شیروان گفت: امسال ۵۱ جواز تاسیس واحدهای صنعتی در این شهرستان خراسان شمالی صادر شد.

عبدالله گلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این جوازها در زمینه قطعات فولادی، بسته بندی موادغذایی، ساخت پکیچ و مبلمان بوده است که برآورد سرمایه‌ برای اجرای این مجوزهای صنعتی در شهرستان ۱۹ هزار میلیارد ریال است.

وی خمیرمایه، شیشه، چسب بتن، بسته بندی شوریجات و ترشیجات را از مهم ترین جوازهای تاسیس شده امسال شهرستان عنوان کرد و افزود: میزان اشتغالزایی جوازهای تاسیس شده شهرستان شیروان، ۵۴۴ نفر به صورت مستقیم است.

گلی عنوان کرد: همچنین ۱۰ پروانه بهره‌ برداری صنعتی نیز امسال در شهرستان شیروان صادر شد که در صورت تحقق این مهم، ۱۴۵ فرصت شغلی جدید در حوزه های مختلف ایجاد می‌شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شیروان گفت: مجموع سرمایه‌گذاری در پروانه‌های بهره‌برداری این شهرستان، ۷۱۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

گلی بیان کرد: صدور پروانه بهره برداری واحدهای صادر شده در زمینه سبد میوه، تولید محصولات آرایشی، محصولات چوبی، صنایع پتروشیمی، فلزی و غیره است.

کارشناسان بر این باورند که توسعه این استان در گرو استفاده از ظرفیت های اقتصادی همچون رونق صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی و دامپروری است و شهرک های صنعتی زمینه این رونق را فراهم خواهند کرد تا صنایع پایین دستی و تبدیلی در این استان جایگاه واقعی خود را پیدا کنند.

شهرک های صنعتی به واسطه تسهیلات سرمایه گذاری، ارائه زمین و ایجاد زیرساخت، مکانی مناسبی برای سرمایه گذاری و رونق صنایع پایین دستی محسوب می شود و این مطلب گواه این است که رسیدن به شکوفایی اقتصادی و استفاده از ظرفیت های توسعه ای را باید در شهرک های صنعتی جستجو کرد به هر میزان که این زیرساخت ها تکمیل باشند امیدواری برای جذب سرمایه گذار نیز بیشتر می شود.

شهرک صنعتی این شهرستان با بیش از ۳۵۰ هکتار مساحت به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی خراسان شمالی، ۹۰ واحد صنعتی دارد.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد که کارخانه قند و الیاف شیروان از بزرگترین واحدهای صنعتی در خراسان بزرگ بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha