۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۰۱
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85382546
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نگران عملیات نظامی هستیم/مانع از نسل‌کشی رژیم اسراییل شوید

تهران - ایرنا - شهردار رفح از جامعه بین‌الملل و همه انسان‌های با وجدان خواست که جلوی جنایت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان ساکن در این شهر در جنوب نوار غزه را بگیرند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، « أحمد الصوفی » در گفت وگو با شبکه الجزیره قطر هشدار داد که هرگونه عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی علیه رفح منجر به فاجعه شده و در این شهر حمام خون به راه می‌افتد.

وی با بیان اینکه ساکنان شهر رفح در جنوب نوار غزه در نتیجه پایین بودن سطح امدادرسانی در معرض قحطی و کمبود شدید آب قرار دارند، افزود که کمک‌های بشردوستانه که تاکنون وارد این شهر شده، جوابگوی تنها ۱۰ درصد نیازهای ساکنان آن است.

پیشتر «فیلیپ لازارینی» مدیرکل آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در کنفرانس خبری که در قدس برگزار شد، نسبت به هرگونه عملیات نظامی بزرگ توسط رژیم صهیونیستی در رفح در جنوب نوار غزه هشدار داده بود.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» گزارش داده بود که ارتش رژیم صهیونیستی گسترش عملیات نظامی به شهر رفح را تائید کرده است.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) هم در بیانیه‌ای از احتمال عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در رفح واقع در جنوب غزه ابراز نگرانی کرد.

یونیسف از طرف‌های درگیر خواسته که فوری از تشدید تنش نظامی در استان رفح ، جایی که بیش از ۶۰۰ هزار کودک و خانواده‌هایشان آواره شده‌اند، دست بکشند.

یونیسف افزوده است: با تشدید جنگ در رفح، هزاران نفر دیگر ممکن است در اثر خشونت یا فقدان خدمات اولیه و اختلال بیشتر در کمک‌های بشردوستانه جان خود را از دست بدهند.

اسپن بارت اید وزیر خارجه نروژ نیز پیشتر با تاکید بر اینکه هرگونه حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به رفح ، اوضاع فاجعه‌بار کنونی را بدتر خواهد کرد، نسبت به نتایج مرگبار حمله به این شهر هشدار داد.

وی با اشاره به اینکه مردم رفح جایی برای اینکه از این مکان به آنجا نقل مکان کنند، ندارند، افزود که رژیم اسرائیل را به شدت از پیشروی به سمت رفح برحذر می‌داریم و نگرانیم در آنجا حمام خون به راه افتد.

در همین حال، ملانی جولی وزیر خارجه کانادا نیز با اظهار نگرانی عمیق خود نسبت به احتمال حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح، از رژیم اسرائیل به دلیل دستور تخلیه این شهر انتقاد کرد.

وی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: اتاوا از گزارش‌های مربوط به دستور تخلیه رفح عمیقاً نگران است.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بتازگی اعلام کرد که عملیات زمینی در رفح ظرف ۲ هفته آینده آغاز خواهد شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار نابودی گردان‌های نظامی جنبش حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شده است.

این در حالی است که کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز از اختلاف بین نتانیاهو و هرتزی هالوی رئیس ستاد کل ارتش این رژیم بر سر عملیات احتمالی در رفح خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha