پرداخت ۱۶۵ میلیارد ریال قرض الحسنه به مستمری‌بگیران بیمه روستایی همدان

همدان-ایرنا- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همدان از پرداخت ۱۶۵ میلیارد ریال تسهیلات ۵۰ و ۱۰۰ میلیون ریالی قرض الحسنه به مستمری بگیران این صندوق در استان خبر داد.

«حاتم شکری» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تسهیلات در دولت سیزدهم و در راستای کمک به معیشت خانواده‌ های مستمری بگیر صندوق، همزمان با دهه مبارک فجر در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این تسهیلات بدون ضامن و بدون سود است که تا پایان اسفندماه به حساب مستمری بگیران واریز و اقساط از مستمری ماهیانه کسر می شود.

این مقام مسوول اظهار کرد: ۱۵۰ هزار نفر از سال ۱۳۸۴ تاکنون در صندوق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان عضو شده اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان گفت: هشت هزار و ۲۰۰ نفر بصورت ماهیانه از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت سرپرست خانوار دریافت می‌کنند.

شکری افزود: پرداخت مستمری سالمندی، از کارافتادگی، مستمری به بازماندگان، نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای از سایر صندوق‌های بیمه‌ای به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و برعکس از جمله مزایای پوشش بیمه‌ای این صندوق است.

پرداخت ۱۶۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به مستمری‌بگیران بیمه روستایی همدان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان تاکید کرد: صندوق آمادگی خود را با ۵۲ دفتر کارگزاری فعال در سطح استان جهت جذب کشاورزان و روستائیان فاقد بیمه و تمامی افراد فاقد پوشش بیمه‌ای اعلام کرده است‌.

شکری اظهار کرد: افزایش سطوح درآمدی صندوق به منظور کفایت مستمری باعث شده تا افراد جوان بیشتری عضو صندوق شوند که این امر موجب تثبیت جایگاه صندوق در بین قشر جوان جامعه هدف شده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم تلاش بر این است تا طبق اصل ۲۹ قانون اساسی و ابلاغیه سیاست های تامین اجتماعی توسط مقام معظم رهبری بیمه اجتماعی را در جامعه هدف تعمیم و گسترش دهیم.

پرداخت ۱۶۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به مستمری‌بگیران بیمه روستایی همدان

۲ برابر حق عضویت بیمه عشایر از سوی دولت پرداخت می شود

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان تصریح کرد: هر مبلغی که اعضای این صندوق به عنوان حق بیمه پرداخت کنند، ۲ برابر این رقم به صورت یارانه از سوی دولت در اختیار صندوق قرار می‌گیرد.

شکری افزود: تمامی افراد بدون بیمه ۱۸ تا ۵۰ سال با عضویت در این صندوق می توانند از یارانه دولتی که برای اعضا در نظر گرفته می‌شود، برخوردار شوند.

وی همچنین گفت: حق بیمه اختیاری با پرداخت یکساله برای استقبال بیشتر افراد در نظر گرفته شده است و در سال‌جاری بر مبنای درآمد خانوار روستایی ماهانه ۶۳ هزار تومان تا ۲۵۵ هزار تومان پرداخت می‌کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان اظهار داشت: جامعه هدف این صندوق ساکنان روستا و مناطق عشایری، افراد ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و شاغلان فصلی، قالیبافان، زنبورداران و کشاورزان شهرهای با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر هستند.

شکری ادامه داد: همچنین رانندگان برون شهری در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، زنان سرپرست خانوار بهزیستی، تمامی مشاغل وابسته به کشاورزی، کارکنان مراکز دامپزشکی، اعضا سازمان نظام مهندسی کشاورزی و شاغلان صنایع دستی در شهر و روستا و کارگران فصلی مشمول عضویت و استفاده از مزایای صندوق هستند.

وی با تاکید بر اینکه تمامی مستمری بگیران از پوشش بیمه تکمیلی بهره مند هستند گفت: بازنشستگی، ازکارافتادگی و مستمری فوت به بازماندگان از مزایای اصلی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در راستای ایجاد عدالت اجتماعی و رفع تبعیض بین روستاییان و عشایر و مردم شهری برای دریافت حقوق بازنشستگی در سال ۱۳۸۴ تاسیس شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha