بیش از ۱۰ هزار روستایی،کشاورز و عشایر همدانی عضو صندوق بیمه اجتماعی شدند

همدان-ایرنا- مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان گفت: با اقدامات میدانی انجام گرفته بیش از ۱۰ هزار نفر از روستاییان و عشایر این استان سال گذشته عضو صندوق بیمه اجتماعی و بیش از هزار خانواده مستمری‌ بگیر صندوق شده اند.

حاتم شکری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیش از ۱۱۰ هزار نفر در این مدت حق بیمه خود را نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان همدان تمدید کردند.

وی ادامه داد: ۹ هزار نفر در استان همدان از این صندوق مستمری بازنشستگی از کارافتادگی و فوت سرپرست خانواده، بصورت ماهیانه دریافت می‌کنند.

مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان گفت: بیش از هزار حکم مستمری بازنشستگی از کارافتادگی و فوت در سال گذشته برای بیمه شده گان صندوق در این استان صادر شد.

شکری از ضریب نفوذ بیش از ۵۱ درصدی این صندوق در استان خبر داد و گفت: ۵۲ کارگزاری در استان همدان به روستاییان وعشایر خدمات ارائه می دهند و تمام فرآیندهای بیمه‌ای به صورت الکترونیکی است.

وی با بیان اینکه ماهیت این صندوق اختیاری است،گفت: جامعه هدف صندوق یک جمعیت ۹ میلیونی در کشور است.

مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان با بیان اینکه این صندوق بعد از انقلاب ایجاد شد و مولود نظام است،افزود: صندوق‌های بیمه‌ای دیگر نیز وجود دارند اما اکثر جامعه، شغل اختیاری دارند و وابستگی به مشاغل اجباری کارگاه ندارند بنابراین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ، برای مولدترین و شریف‌ترین اقشار جامعه، ایجاد شد.

شکری با بیان اینکه این قشر از پوشش بیمه‌ای برخوردار نبودند بنابراین از سال ۸۴ صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تاسیس شد، تصریح کرد: کاهش مهاجرت جمعیت فعال از روستا به شهر، گسترش عدالت اجتماعی، کاهش فقر مطلق و حفظ کرامت انسانی در زمان نیاز، از اهداف تاسیس این صندوق است.

بیش از ۱۰ هزار روستایی،کشاورز و عشایر همدانی عضو صندوق بیمه اجتماعی شدند

دو سوم حق عضویت بیمه عشایر از سوی دولت پرداخت می شود

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان با اشاره به اینکه دو سوم حق عضویت بیمه عشایر از سوی دولت پرداخت می شود افزود: حق بیمه سالیانه است، امکان نقل و انتقال سوابق وجود دارد و بیمه تکمیلی برای مستمری بگیران در نظر گرفته شده است.

شکری گفت: تمامی افراد بدون بیمه ۱۸ تا ۵۰ سال با عضویت در این صندوق می توانند از یارانه دولتی که برای اعضا در نظر گرفته می‌شود، برخوردار شوند.

وی اظهار کرد:حق بیمه اختیاری با پرداخت یکساله برای استقبال بیشتر افراد در نظر گرفته شده است و در سال‌ گذشته بر مبنای درآمد خانوار روستایی ماهانه ۵۰۰ هزار ریال تا یک میلیون و ۳۳۰ هزار ریال پرداخت می‌کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان گفت: جامعه هدف این صندوق ساکنان روستا و مناطق عشایری، افراد ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و شاغلان فصلی، قالیبافان، زنبورداران و کشاورزان شهرهای با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر هستند.

شکری ادامه داد: همچنین رانندگان برون شهری در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، زنان سرپرست خانوار بهزیستی، تمامی مشاغل وابسته به کشاورزی، کارکنان مراکز دامپزشکی، اعضا سازمان نظام مهندسی کشاورزی و شاغلان صنایع دستی در شهر و روستا و کارگران فصلی مشمول عضویت و استفاده از مزایای صندوق هستند.

وی گفت: بازنشستگی، ازکارافتادگی، مستمری فوت به بازماندگان از مزایای اصلی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر محسوب می شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان یادآور شد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در راستای ایجاد عدالت اجتماعی و رفع تبعیض بین روستاییان و عشایر و مردم شهری برای دریافت حقوق بازنشستگی در سال ۱۳۸۴ تاسیس شد.

شکری افزود: در جهت ارج نهادن به بیانات رهبر مبنی بر تامین اجتماعی، یک تفاهمنامه بین صندوق و معاونت توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری تدوین شد که بر اساس آن، استانداران باید تفاهم‌نامه‌ای با صندوق داشته و بر اساس آن ستاد توسعه در سه سطح استان، شهرستان و بخش تشکیل شود که همه دستگاه‌های خدمات‌رسان در حوزه روستا عضو این ستاد هستند.

وی با اشاره به اینکه حمایت استاندار همدان به ما انگیزه و امید می‌دهد افزود: کار ما مردمی است و دهیاری‌ها و بخشداری‌ها ظرفیت خوبی در جهت گسترش صندوق است بنابراین اگر بخشداران بتوانند با ما همکاری کنند، نتیجه بهتری می‌گیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha