از افتتاح طرح های دهه فجر تا امیدواری برای حل مشکل آب بیرم

لارستان- ایرنا- استاندار فارس امروز شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ در سفری یک روزه به شهرستان لارستان و بخش های تابعه ضمن افتتاح و کلنگ زنی چند طرح عمرانی، اقتصادی و زیربنایی در این منطقه وعده داد که در آینده ای نزدیک مشکل آب بیرم به عنوان یکی از دغدغه های جدی مردم و مسئولان این شهرستان حل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه در پایان جلسه شورای اداری ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر افزود: در سفر دور نخست سفر رئیس جمهور به استان فارس ۲۶ مصوبه در بخش های مختلف برای شهرستان لارستان پیش بینی شده که بخش عمده ای از آنها اجرایی شده است.

وی بیان کرد: همچنین چند مورد از مصوبات، نیازمند تصمیمات در سطح ملی داشت و بخشی از آنها اجرایی شده و امروز هم برای بخش باقی مانده مصوبات تصمیمات خوبی گرفته شد.

وی ادامه داد: زمین برای نهضت ملی مسکن در لارستان تامین شده و عملیات ساخت ادامه دارد و شهری باقی نمانده که در این شهرستان برای این طرح تامین زمین نشده باشد.

ایمانیه اضافه کرد: طی بازدیدی که از یکی از این طرح ها داشتم، فعالیت های خوبی در حال انجام است و قسمتی از کار نیز مربوط به آماده سازی زمین ها است که تامین که آنها نیز در همکاری بین بنیاد مسکن و اداره راه و شهرسازی در حال انجام است.

استاندار فارس عنوان کرد: موضوع منطقه ویژه اقتصادی در لارستان نیز تقریبا نهایی شده و قرار بر این شد که یک مشارکت اتفاق بیفتد. امروز نیز تصمیمی برای این موضوع گرفته شد و امیدوارم طی ۲ الی سه ماه آینده این موضوع به سرانجام برسد.

ایمانیه همچنین به موضوع آب شهر بیرم نیز اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که جنوب استان فارس و شهرستان لارستان و به خصوص در منطقه شهر بیرم و اطراف آن مسئله کمبود آب از نظر کمی و کیفی بود. با تلاش های همکاران در آبفا که اخیرا انجام دادند، تقریبا مسئله کمیت آب آشامیدنی مردم بیرم حل شد. اما کیفیت آن همچنان مورد سوال خود ما نیز است.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا از خط انتقال آب از خلیج فارس که در حال اجرا است، استفاده کنیم و اخیرا مسیر این خط انتقال را تغییر پیدا کرد و مسیر جدید از کنار شهر بیرم عبور می کند. امیدوار هستیم در عرض یک الی دو هفته آینده، آنتنی این خط انتقال آب از خلیج فارس نیز کلنگ بخورد که آب از شاهرگ اصلی به طرف شهر بیرم انتقال پیدا کند.

استاندار فارس در سفر یک روزه خود به لارستان، پس از حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به شهدای این شهرستان، افزایش ظرفیت ترانس پست برق قیصریه لارستان که از ۱.۴۰ به ۲.۴۰ مگاولت آمپر رسیده و توسعه بی ترانسفورماتور و کلیدخانه ۲۰ کیلوولت را افتتاح کرد. همچنین افتتاح افزایش ظرفیت پست برق روستای کورده از ۱.۱۵ به ۱.۳۰ مگاولت آمپر و نوسازی کلیدخانه ۲۰ کیلوولت نیز در این سفر صورت گرفت که در مجموع با اعتباری بالغ بر هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال انجام شده بود.

افتتاح ۱۷ کیلومتر باند دوم محور لار-جهرم و افتتاح و بهره برداری از مجموعه گازرسانی شهر بنارویه، از دیگر برنامه های سفر یک روزه استاندار فارس و هیأت همراه به لارستان بود.

دکتر ایمانیه از طرح مسکن ملی لارستان نیز بازدید کرد. این طرح که بخش اول آن شامل ۱۸۵ واحد آپارتمانی می شود تا کنون حدود ۶۵ درصد پیشرفت داشته و در مرحله نازک کاری است.

حضور در جلسه شورای اداری شهرستان و ارتباط مستقیم و بی واسطه با مردم در میز خدمت از دیگر برنامه های این سفر یک روزه بود.

از افتتاح طرح های دهه فجر تا امیدواری برای حل مشکل آب بیرم

لارستان در فاصله ۳۴۰ کیلومتری شیراز جنوب استان فارس قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha