فجر انقلاب ؛ بهار آبرسانی در زمستان فارس

شیراز_ایرنا_همزمان با ایام دهه فجر و بهار انقلاب اسلامی پروژه‌های آب و فاضلاب فارس در مناطق مختلف به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تأمین آب شُرب سالم و بهداشتی برای جمعیت شهری و روستایی از مهمترین و اساسی‌ترین رویکردها در ۴۵ سال عمر پُر برکت انقلاب اسلامی در استان فارس است.

این رویکرد در طول این سال‌ها از طریق ایجاد هزاران کیلومتر خط انتقال آب، ساخت سدها و مجتمع‌های آبرسانی، ساخت تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب و نیز ایجاد آزمایشگاه‌های آب، اجرایی شده است.

امسال نیز همزمان با ایام دهه فجر بهره‌برداری از طرح‌های بسیاری در حوزه آب و فاضلاب در مناطق مختلف استان صورت گرفت.

گشایش ۶پروژه آبرسانی به ارزش ۴۸۵ میلیارد ریال در داراب فارس

همزمان با گرامیداشت این ایام، ۶ پروژه آبرسانی در شهرستان داراب، با اعتباری بالغ بر ۴۸۵ میلیارد ریال در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آبفا فارس در آیین گشایش این پروژه‌ها که با حضور مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس و جمعی از مسئولین محلی برگزار شد،گفت: از پاییز سال گذشته تاکنون به دلیل اتمام ذخیره آب سد رودبال که منبع اصلی تأمین آب شرب مردم شهرستان داراب بود، پروژه‌های آبرسانی قابل‌توجهی در شهرستان داراب اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

اردوان نیکنام افزود: در آستانه تابستان گذشته، هفت حلقه چاه حفر ، تجهیز و برق رسانی شد، یک حلقه چاه کف شکنی و ۹ حلقه چاه دیگر مهندسی مجدد و به بهره‌برداری رسید تا از یک چالش بزرگ اجتماعی در شهرستان جلوگیری شود.

نیکنام اضافه کرد: در ماه‌های گذشته افزون بر مهندسی مجدد چاه‌ها و بهسازی تأسیسات آبرسانی و همچنین اصلاح و بازسازی شبکه‌های توزیع به منظور جلوگیری از هدر رفت آب، طرح‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای قابل‌توجهی را نیز در بخش آبرسانی به مردم شهرها و روستاها اجرا کرده‌ایم و یا در دست اجرا داریم.

معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آبفا فارس درباره جزئیات پروژه‌های مورد بهره‌برداری، گفت: این پروژه‌ها شامل حفر، تجهیز و برق‌رسانی شش حلقه چاه، اجرای ۹ هزار متر خط انتقال آب شرب است که با صرف اعتباری بالغ بر ۴۸۵ میلیارد ریال به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی جمعیت بهره مند از این پروژه ها را ۱۳۹ هزار نفر از مردم شهرهای داراب و جنت شهر عنوان کرد و افزود: برای استمرار خدمات مطلوب آبرسانی و مدیریت بحران کم آبی در ماه‌های آتی به ویژه تابستان پیش رو نیز با راهبری شرکت آبفا فارس، برنامه‌های ویژه ای در حوزه‌های فنی مهندسی و فرهنگی تدوین شده و در حال اجرا است.

افتتاح پروژه اصلاح شبکه توزیع آب شرب روستاهای بخش شیبکوه شهرستان فسا

همچنین در این ایام، پروژه بازسازی شبکه‌های فرسوده روستاهای بخش شیبکوه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال گشایش یافت‌.

مدیر امور آبفا شهرستان فسا در آیین گشایش این پروژه گفت: با توجه به خشکسالی سال‌های اخیر افزون بر طرح‌های تأمین آب، بایستی طرح‌های مدیریت مصرف و توزیع نیز در دستور کار قرار گیرد به همین منظور پروژه بازسازی شبکه توزیع در روستاهای بخش شیبکوه اجرا و امروز به بهربرداری می‌رسد.

بابک نیکزاد افزود: این پروژه شامل؛ اصلاح و بازسازی شبکه‌های توزیع آب شرب روستاهای بخش شیبکوه به طول پنج کیلومتر، با استفاده از لوله‌های پلی اتیلن در اقطار ۶۳ تا ۱۱۰ میلیمتر است.

مدیر امور آبفا شهرستان فسا در خصوص طرح مزبور گفت: با گشایش این پروژه که با صرف اعتباری بالغ بر۱۰ میلیارد ریال اجرا و به مرحله بهره‌برداری رسیده است، بالغ بر سه هزار و ۵۶۵ خانوار روستایی از مزایای آن منتفع می‌شوند.

بهره‌برداری از طرح آبرسانی به مجموعه ۱۶ روستایی دارالمیزان،در شهرستان مهر

طرح آبرسانی به مجموعه ۱۶ روستایی دارالمیزان شهرستان مهر با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال نیز از مهمترین طرح‌هایی بود که در دهه فجر افتتاح شد.

مدیر امور آبفا شهرستان مهر در آیین گشایش این طرح در جمع مسئولین محلی گفت: این طرح شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه دهانه گشاد و اجرای بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ متر خط انتقال آب و ۷۰۰ متر برق رسانی است که با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال اجرا و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

محسن کیانی افزود: با گشایش این طرح آبرسانی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم ۱۶ روستای شهرستان مهر از مزایای آبرسانی آن منتفع شدند.

گشایش پروژه آبرسانی به روستای کهنه و شهرک توحید، در شهرستان اوز فارس

همزمان با دهه فجر، پروژه آبرسانی به روستای کهنه و شهرک توحید شهرستان اوز فارس، با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال هم به بهره‌برداری رسید.

مدیر امور آبفا شهرستان اوز در آیین گشایش این پروژه که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس برگزار شد،گفت: پروژه مزبور شامل تجهیز یک حلقه چاه، اجرای بالغ بر سه هزار متر شبکه و خط انتقال آب و اصلاح پنج هزار مترشبکه توزیع که با اعتباری بالغ بر ۱۳۰میلیارد ریال اجرا و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

مدیر امور آبفا شهرستان مهر افزود: با گشایش این طرح آبرسانی، ۲ هزار از مردم روستای کهنه و شهرک توحید این شهرستان از مزایای آبرسانی آن منتفع شدند.

بهره‌برداری از چهار پروژه آب و فاضلاب در جهرم

شهرستان جهرم نیز بزرگترین شهر نیمه جنوبی، دومین شهر بزرگ و سومین شهر پر جمعیت استان فارس و هشتمین شهر بزرگ جنوب ایران است که در فاصله ی ۱۸۹ کیلومتری جنوب شیراز مرکز استان فارس واقع شده و در این ایام شاهد بهره‌برداری از چهار پروژه آب و فاضلاب بوده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس در آیین گشایش این پروژه‌ها گفت: گشایش سه پروژه آب و فاضلاب با صرف اعتباری بالغ بر ۸۹۵ میلیارد ریال در این شهرستان، بیانگر عزم جدی شرکت آبفا فارس برای مقابله با بحران خشکسالی است.

علی جان صادق‌پور با اشاره به گشایش ۷۱پروژه آب و فاضلاب در ۳۲شهرستان استان با اعتباری بالغ بر ۶۲۴ میلیارد تومان در دهه فجر امسال، افزود: امیدواریم افتتاح این پروژه‌ها و پروژه‌هایی که طی ماه‌های آتی تکمیل و گشایش خواهد یافت، آثار خشکسالی را به حداقل برساند.

وی به تشریح پروژه‌های مورد بهره‌برداری در شهرستان جهرم پرداخت و اجرای این پروژه آبرسانی را با هدف تأمین پایدار آب شرب مردم شهر جهرم و روستاهای بخش مرکزی عنوان کرد.

به گفته مدیرعامل آبفا، این پروژه‌ها شامل حفر، تجهیز و برق‌رسانی به یک حلقه چاه، اجرای ۱۵ هزار متر خط انتقال آب، احداث سه باب مخزن به ظرفیت ۱۵۰ متر مکعب، اصلاح و بازسازی چهار هزار شبکه توزیع آب می‌شود.

رئیس هیات مدیره شرکت آبفا فارس گفت: این پروژه‌ها که با صرف اعتباری بالغ بر ۴۴۵ میلیارد ریال به مرحله بهره‌برداری رسیده، جمعیتی بالغ بر ۴۳ هزار نفر از مردم مناطقی از شهرهای جهرم و قطب آباد و همچنین روستاهای خرم آباد ،سروو و مجموعه حسین آباد را از مزایای آبرسانی پایدار منتفع می‌کند.

مدیر عامل آبفا استان فارس همچنین از بهره‌برداری از قطعه‌های ۲۹ و ۳۰ شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر جهرم با صرف اعتباری بالغ بر ۴۴۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات ماده ۵۶ بانک صادرات خبر داد و افزود: همزمان عملیات اجرایی قطعه ۳۲ شبکه فاضلاب شهر جهرم با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال آغاز شد.

استان فارس همواره در تیررس کم‌آبی قرار داشته و دارد و این مشکل در ماه‌های گرم سال به شکل تنش آبی در این استان بروز می‌کند.

در حال حاضر وضعیت منابع زیرزمینی در فارس بسیار شکننده و در مرحله خطرناک قرار دارد؛ لذا نیاز است تدابیر لازم برای آبرسانی به مناطق مختلف این استان پهناور اندیشیده شود و اقدامات برای تحقق این مهم همچنان ادامه داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha