۲۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۳۸
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85383647
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

چمران: مردم ایران با تکیه بر اصول انقلاب مشکلات را برطرف می‌کنند

ورامین - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مردم ایران با تکیه بر اصولی که موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد، بر همه مشکلات غلبه و توطئه دشمنان را خنثی می‌کنند.

به گزارش ایرنا، مهدی چمران روز یکشنبه در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن شهرستان ورامین اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب مردم ایران با شعار استقلال، آزادی و حکومت اسلامی حرکت تاریخ ساز خود را به رهبری امام راحل آغاز کردند تا با پیروزی انقلاب، حکومت الله در کشور حاکم شود.

وی با اشاره به نقش مهم رهبری دینی در شکل گیری حرکت انقلابی مردم ایران خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) به عنوان یک شخصیت بزرگ، انقلابی و فقیه عالیقدر که با هیچ یک از رهبران جنبش‌ها و انقلاب‌های شکل گرفته در جهان قابل قیاس نیست، مسیر انقلاب را آغاز کردند و امروز، خلف صالح ایشان، رهبر معظم انقلاب کشتی عظیم انقلاب را در مسیر پرتلاطم امواج توطئه دشمنان هدایت می‌کند.

این مسئول افزود: انقلاب اسلامی مردم ایران با سلاح و جنگ به پیروزی نرسید بلکه این قیام و شهادت مردم بود که از نخستین روزهای انقلاب از ۱۵ خرداد سال ۴۲ تا زمان پیروزی، حرکت انقلاب را شکل داد و ارزش‌های آن را به نسل امروز منتقل نمود.

چمران با اشاره به نقش مردم دیار ۱۵ خرداد در شکل‌گیری انقلاب اسلامی، یادآور شد: مردم دشت ورامین در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ حرکتی را آغاز کردند که شاید در ظاهر، با شهادت تنی چند از مردان این دیار همراه بود ولی، پایه‌های رژیم ستم‌شاهی را سست کرد و زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم نمود.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی مردم ایران بر اساس آموزه‌های قیام عاشورا و حرکت امام حسین (ع) شکل گرفت و همین امر، این انقلاب را با سایر انقلاب‌های رخ داده در جهان متمایز ساخته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران انقلاب اسلامی مردم ایران را الگوی تمام عیار آزادیخواهان جهان اعلام کرد و افزود: این که امروز جهانیان علیه رژیم کودک‌کش اسرائیل وارد میدان شده و جنایات آنان را محکوم می‌کنند، از برکات انقلاب اسلامی مردم ایران است و قطعا حماسه آفرینی مردم فلسطین و حمایت جبهه مقاومت منجر به نابودی جبهه کفر می‌شود.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و اهمیت حضور مردم در این عرصه سیاسی گفت: قطعا مردمی که امروز با حضور حماسی خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن، برگ زرینی در تاریخ کشور به نام خود رقم زدند، در روز ۱۱ اسفند بار دیگر حماسه آفریده و این روز را به حماسه انتخابات گره می‌زنند.

چمران گفت: مردم با انتخاب افراد اصلح، دین خود را به ساحت مقدس شهدا ادا می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha