دریافت سیمرغ توقع‌ها را بالا می‌برد/ می‌گفتند به «خندوانه» آمده‌ای تا بازیگر شوی

تهران- ایرنا- بازیگر فیلم سینمایی «احمد» گفت: بازیگر باید بتواند توانایی خود را در بازی نشان دهد. سیمرغ را بابت کاری که انجام شده به بازیگر می‌دهند و این به کاری که در ادامه باید انجام بدهد ربطی ندارد؛ بلکه در ادامه توقع‌ها را از بازیگر بالا می‌برد.

ساره رشیدی بازیگر فیلم سینمایی احمد که دیپلم افتخار بهترین بازیگر اول زن را برای فیلم احمد دریافت کرد، به خبرنگار سینمایی ایرنا گفت: باور قلبی من این است که بازیگر باید بتواند توانایی خود را در بازی نشان دهد. سیمرغ را بابت کاری که انجام شده به بازیگر می‌دهند و این به کاری که در ادامه باید انجام بدهد ربطی ندارد؛ بلکه در ادامه توقع‌ها را از بازیگر بالا می‌برد.

وی افزود: اگر عطش یادگیری داشته باشی و دنبال این باشی که خودت را بهتر کنی، سیمرغ گرفتن خوش یمن و مبارک است.

بازیگر نقش دکتر صدر در فیلم احمد ادامه داد: سعی کردم دین قلبی ام را به مردم بم ادا کنم؛ همچنین به پزشک و پرستارهایی که آنجا بودند و خانواده خودشان را رها کردند تا به دیگران کمک کنند. شاید کاراکتر واقعی دکتر صدر وجود نداشته اما زنانی بودند که خانواده خودشان را رها کردند تا به دیگران کمک کنند.

رشیدی درباره ورود از فضای طنز و استدآپ کمدی به نقش‌های جدی گفت: شاید عجیب باشد اما فضای طنز کمی برایم غریبه است. من سال ها تئاتر کار کردم و مانند بسیاری از بازیگران که ناامید شدند و به هر دلیلی تصمیم گرفتند کار بازیگری را کنار بگذارند، ناامید شدم. هرچند امیدوارم هیچ بازیگری کار بازیگری را کنار نگذارد.

این بازیگر درباره ذهنیت داوران «خندوانه» گفت: سال ۹۷ که برای «خندوانه» رفتم هیچ ذهنیتی از استندآپ کمدی نداشتم. رامبدجوان حامی استندآپ کمدین‌ها بود و می‌گفت ساره رشیدی پایش را در «خندوانه» گذاشته که بازیگر شود. همه داوران نیز تاکید داشتند که ساره رشیدی برای بازیگری به «خندوانه» آمده است.

دریافت سیمرغ توقع‌ها را بالا می‌برد/ می‌گفتند به «خندوانه» آمده‌ای تا بازیگر شوی

وی ادامه داد: سال‌های اخیر فراز و نشیب زیادی برای بازیگران داشته. از سال ۹۸ همه چیز برای بازیگران متوقف شد. من نیز کج‌دار و مریز تئاتر کار می‌کردم و فیلم کوتاه هم در کارنامه ام داشتم.

رشیدی درباره انتخاب شدنش برای این نقش گفت: دستیار آقای ربیعی مرا از فیلم کوتاه‌ها پیدا کرد. فیلم کوتاه‌هایی که فضای درام و جدی داشتند. از همان جا مرا برای بازی در این نقش معرفی کردند و بازخوردهای مثبتی نیز گرفتم.

رشیدی درباره تجربه مادری گفت: من ۵ سال مربی پرورش خلاقیت و استعدادیابی در کودکان زیر ۵ سال بودم. ارتباط‌ام با بچه‌ها خوب است و با آنها تئاتر خلاق کار می‌کردم و بازیگردانی کودک انجام می‌دادم. من مادر نبودم اما تصور اینکه مادر باشم باعث می‌شد بتوانم این نقش را ایفا کنم. وقتی برای خودت تصور قبلی بسازی و زمینه داستان در ذهنت جا بیفتد، می‌توانی خوب این کار را انجام دهی.

وی در پایان گفت: این فیلم درباره حاج احمد است اما دکتر صدر نیز قهرمان است. کاراکتر صدر و تیم پزشکان و پرستاران که از جانشان گذشتند و به دیگران کمک کردند، شرافت و انسانیتی دارند که حرف زدن درباره آن سخت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha