۸۰ نفر از اعضای جوانان هلال احمر استان مرکزی به اردوی راهیان نور اعزام شدند

اراک - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: ۸۰ نفر از اعضای جوانان این جمعیت به عنوان نخستین گروه به اردوی راهیان امید، راهیان نور و پیشرفت اعزام شدند.

«علیرضا شهرجردی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: اعزام جوانان هلال احمر استان مرکزی به این اردو به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر و برای بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس است و گروه دیگر نیز به زودی اعزام می‌شود.

وی بیان کرد: اردوهای راهیان امید می‌تواند الگوهای موفق و حماسه‌های هویت ساز و ماندگار را به نسل نوجوان و جوان امروز به خوبی معرفی کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی، هدف از اعزام اعضای هلال احمر به این اردو را تحکیم‌ هویت‌ ملی و دینی و ارتقای روحیه داوطلبی بیان کرد و گفت: بسترسازی برای تجدید پیمان با آرمان‌های شهدا و معرفی دانشمندان شهید برجسته کشور از دیگر اهداف برگزاری اردوی راهیان امید، راهیان نور و پیشرفت است.

شهرجردی، همچنین از اعزام اعضای جوانان جمعیت هلال احمر استان مرکزی به اردوی عتبات عالیات خبر داد و عنوان کرد: ۱۰۰ عضو جوان جمعیت هلال احمر این استان که در طرح قدم به قدم در مسیر بهشت مشارکت داشتند، با عنوان طرح قدم به قدم، از حرم تا حرم به عتبات عالیات اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: ۲ گروه از بانوان و یک گروه از مردان تاکنون به این سفر معنوی اعزام شده‌اند و طی روزهای آتی گروه دیگر باقی مانده از مردان به این سفر اعزام می‌شوند.

شهرجردی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح خدمات جمعیت هلال احمر استان مرکزی در یوم‌الله ۲۲ بهمن پرداخت و گفت: ۳۰۶ نیروی عملیاتی جمعیت هلال احمر این استان در این روز به بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ نفر خدمات لازم امدادی ارایه کردند.

وی بیان کرد: علاوه بر ۳۰۶ نیروی عملیاتی، ۲ پزشک، ۱۶ پرستار داوطلب، ۵۶ نجاتگر از کارکنان جمعیت هلال احمر و ۲۳۲ نجاتگر داوطلب در این روز حضور داشتند و در قالب ۴۶ تیم عملیاتی به مردم خدمت‌رسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: تعداد ۲۵ دستگاه آمبولانس، ۱۳ دستگاه خودروی نجات، ۱۲ دستگاه خودروی کمک‌دار سبک، یک دستگاه موتورسیکلت، یک دستگاه خودروی حمل نیرو و یک فروند بالگرد نیز برای خدمت رسانی فعالیت داشتند.

۱۴ هزار داوطلب جوانان و امدادگر در جمعیت هلال احمر استان مرکزی فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha