اوضاع در رفح فاجعه‌بار است /شمار زیادی از شهدا زیر آوار هستند

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه گفت: وضعیت انسانی و بهداشتی در رفح به شدت فاجعه‌بار است و همچنان شمار زیادی از شهدا زیر آوار قرار دارند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، « اشرف القدره » در گفت وگو با شبکه الجزیره قطر افزود:‌ تعداد شهدای بمباران شب گذشته رژیم صهیونیستی علیه رفح، از ظرفیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این شهر بیشتر است، پیکر بسیاری از شهدا زیر آوار قرار دارد و در تلاش هستیم تا آنها را خارج کنیم.

وی با اشاره به کمبود امکانات درمانی در رفح گفت: به دلیل ضعف زیرساخت های بهداشتی و درمانی در این شهر، تخت مورد نیاز برای پذیرش مجروحان وجود ندارد و این افراد در حالی که بر روی زمین قرار دارند، توسط کادر درمان معاینه می شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه نسبت به عواقب ناشی از عملیات زمینی ارتش رژیم اسرائیل در رفح هشدار داد و افزود که بمباران شب گذشته ارتش این رژیم منازل مسکونی و مساجد را هدف قرار داد و به همین دلیل تعداد تلفات افزایش یافت.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (دوشنبه) منازل مسکونی در نزدیکی مقر هلال احمر فلسطین در مرکز شهر رفح را هدف قرار دادند و تاکنون بیش از یکصد فلسطینی شهید و بیش از ۲۳۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

متابع خبری اعلام کردند که آمار شهدا و زخمی‌های این حمله همچنان در حال افزایش است.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد که عملیات زمینی در رفح ظرف ۲ هفته آینده آغاز خواهد شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گزافه‌گویی‌های گذشته خود، خواستار نابودی گردان‌های نظامی جنبش حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha