۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۴۹
کد خبر: 85384557
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مالزی حمله به رفح را محکوم کرد

۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۴۹
کد خبر: 85384557
مالزی حمله به رفح را محکوم کرد

تهران - ایرنا - مالزی امروز دوشنبه حملات گسترده رژیم صهیونیستی به رفح را که میلیون‌ها غیرنظامی آواره در آنجا به دنبال پناهگاه هستند، به شدت محکوم کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری برناما، وزارت امور خارجه مالزی گفته است که این حمله غیرانسانی، وضعیت فاجعه انسانی کنونی را بدتر، تنش‌ها را در منطقه تشدید می‌کند و تلاش‌ها را برای توقف فوری جنگ و آتش بس دائمی از بین می‌برد.

در این بیانیه آمده است: مالزی از اسرائیل می‌خواهد فوراً با پایبندی به تعهدات خود نسبت به حقوق بین الملل از حملات خود دست بکشد.

این وزارتخانه تأکید کرد که این عملیات نظامی شنیع هدف اصلی رژیم صهیونیستی برای از بین بردن فلسطینیان در سرزمین خود را به وضوح تایید می‌کند.

همچنین بی توجهی آشکار رژیم صهیونیستی به اصول اساسی حقوق بین الملل و بی توجهی آشکار به احکام دیوان بین المللی دادگستری(ICJ) در ۲۶ ژانویه سال جاری میلادی(۶ بهمن) را به وضوح نشان می‌دهد.

وزارت امور خارجه مالزی بیان کرد: جامعه بین المللی نباید اجازه دهد این اقدام متخاصمانه یکی از اعضای آن بدون مجازات ادامه پیدا کند.

به گفته این وزارتخانه، مالزی با فراخوان‌های دبیرکل سازمان ملل برای توقف فوری این نقشه خبیثانه همراهی می‌کند و از شورای امنیت سازمان ملل(UNSC) می‌خواهد که اقدامات سریع و قاطعانه‌ای برای جلوگیری از نسل کشی رژیم صهیونیستی انجام دهد.

در این بیانیه همچینین آمده است: این همچنین شامل وادار کردن اعضای مسئول جامعه بین المللی به متوقف کردن حمایت خود از رژیم صهیونیستی است.

وزارت امور خارجه مالزی گفته است حمایت قاطع و همبستگی این کشور با مردم فلسطین در راستای حق تعیین سرنوشت، ایجاد کشوری مستقل به نام فلسطین بر اساس مرزهای پیش از سال ۱۹۶۷ همراه با بیت المقدس شرقی به عنوان پایتخت آن و پذیرش آن در عضویت کامل سازمان ملل، پایدار و همیشگی است.

به گزارش ایرنا، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (دوشنبه) منازل مسکونی در نزدیکی مقر هلال احمر فلسطین در مرکز شهر رفح را هدف قرار دادند و تاکنون بیش از یکصد فلسطینی شهید و بیش از ۲۳۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

منابع خبری اعلام کردند که آمار شهدا و زخمی‌های این حمله همچنان در حال افزایش است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به‌تازگی اعلام کرده که طی روزهای آتی حمله گسترده ای به شهر رفح صورت خواهد داد؛ منطقه ای که بیش از یک میلیون آواره در آن حضور دارد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با اشاره به جنایت امروز رژیم صهیونیستی در رفح تاکید کرد که دولت آمریکا و شخص «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور با دادن چراغ سبز به نخست وزیر این رژیم و حمایت مالی و نظامی از آن، در این جنایات شریک است.

این جنبش تاکید کرد که هرگونه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح، منجر به شکست مذاکرات برای مبادله اسرا خواهد شد. حماس افزود که نتانیاهو با نسل‌کشی ملت فلسطین و فاجعه انسانی جدید در رفح به دنبال فرار از توافق مبادله اسرا است. «آنچه دشمن صهیونیستی و ارتش جنایتکار آن طی بیش از ۴ ماه از تحقق آن عاجز بود، هر اندازه جنگ ادامه یابد، باز هم محقق نخواهد شد.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha