۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۲۳:۱۴
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85385026
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اکثر آمریکایی ها خواهان  آتش بس دائمی در غزه هستند

تهران-ایرنا- مؤسسه سیاست اجتماعی و تفاهم ، در آمریکا اعلام کرد که نظرسنجی نشان می دهد که اکثر آمریکایی های مسلمان، کاتولیک ، پروتستان و مسیحیان "انجیلی سفید پوست " طرفدار آتش بس دائمی در غزه هستند.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از "الجزیره انگلیسی" این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۵۰ درصد یهودیان آمریکایی خواهان توقف خشونت ها و ۳۴ درصد آنها خواهان ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه می باشند.

با این حال، دیدگاه ها در مورد مقصر این درگیری متفاوت است.

اکثریت یهودیان (65 درصد) و انجیلی های سفیدپوست (51 درصد) حماس را مسئول خشونت های جاری می دانند و تعداد زیادی از کاتولیک ها (47 درصد) با این استدلال موافق هستند. این درحالی است که ۴۰ درصد مسلمانان آمریکا دولت اسرائیل را مسئول جنگ می دانند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که یهودیان و مسلمانان دموکرات، مانند اکثر دموکرات های آمریکایی, طرفدار پایان جنگ در غزه هستند.

بر اساس این نظرسنجی, اکثریت جوانان آمریکایی طرفدار توقف خشونت در غزه می باشند.

به گزارش ایرنا, کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد پیش از این اعلام‌ کرده بود که اقدام رژیم اسرائیل در تخریب گسترده و انتقال اجباری غیرنظامیان فلسطینیان «جنایت جنگی» است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد از هفتم اکتبر شمار شهدای غزه به ۲۷ هزار و ۷۰۸ نفر و مجروحان به ۶۷ هزار و ۱۴۷ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha