آمریکایی‌های بیشتری اکنون از تشکیل یک کشور مستقل فلسطین حمایت می‌کنند

تهران-ایرنا- نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می دهد عملیات «طوفان الاقصی» و حملات وحشیانه اسرائیل علیه غیرنظامیان فلسطینی بر احساسات و تفکرات مردم آمریکا نسبت به موضوع فلسطین تاثیرگذار بوده و با گذشت حدود یک سال از جنگ در باریکه غزه، اکنون تعداد بیشتری از آمریکائی‌ها از تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی حمایت کرده و خواستار نقش فعالانه دولت آمریکا برای پایان دادن به این جنگ هستند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از تارنمای فوربس، نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات پیو (Pew)، نشان می‌دهد تقریباً ۳ نفر از هر ۱۰ آمریکایی (۳۱ درصد) معتقدند که عملیات نظامی اسرائیل در غزه بسیار طولانی شده است. بر همین اساس، ‌تعداد قابل توجهی از شهروندان آمریکایی‌(۳۶ درصد) گفته اند نسبت به نحوه مناسب مدیریت اسرائیل در جنگ با حماس مطمئن نیستند که نسبت به دسامبر سال گذشته (دی ماه ۱۴۰۲) افزایش داشته است.

نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو همچنین نشان داد که در ماه سپتامبر (شهریور و ابتدای مهر) تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها (۶۱ درصد) نسبت به فوریه (بهمن ۱۴۰۲) (۵۵ درصد) گفته اند که ایالات متحده باید در حل و فصل جنگ از طریق دیپلماتیک نقش داشته باشد. بر اساس گزارش مرکز تحقیقاتی پیو، جمهوری خواهان در ماه سپتامبر بیشتر از دموکرات ها (۲۵ درصد در مقابل ۱۳ درصد) معتقدند ایالات متحده نباید در حل دیپلماتیک جنگ میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها دخالت کند. این آمار نیز نسبت به ماه فوریه که در آن جمهوری خواهان و دموکرات ها به ترتیب ۳۲ درصد و ۲۱ درصد خواهان عدم مشارکت دیپلماتیک آمریکا در بحران غزه بودند روند نزولی و رو به کاهش داشته است.

فوربس با اشاره به نظرسنجی مشترک آسوشیتدپرس و مرکز تحقیقات امور عمومی NORC نوشت: تعداد آمریکایی‌هایی که در حال حاضر از ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی حمایت می‌کنند ۲۹ درصد است که در مقایسه با قبل از حملات ۷ اکتبر، در اوت ۲۰۲۳ (۲۲ درصد) افزایش یافته است.

این نشریه با اشاره به نظرسنجی مشترک موسسه پیرسون (Pearson )‌ و آسوشیتدپرس، حدود ۴ نفر از هر ۱۰ آمریکایی می گویند که ایالات متحده بیش از حد برای کمک های نظامی به اسرائیل هزینه می کند.

بر اساس گزارش مشترک سال گذشته شبکه ان پی آر، شبکه خبری پی بی اس و موسسه نظرسنجی ماریست حتی قبل از حمله ۷ اکتبر - و جنگ دو جبهه ای اسرائیل در غزه و لبنان - ۷۹ درصد از آمریکایی‌ها نگران بودند که جنگ اسرائیل و حماس منجر به درگیری بزرگتر در خاورمیانه شود و این نگرانی اکنون بیشتر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha