شهردار تهران: برای میزبانی اجلاس جهانی «گردشگری شهری» آمادگی داریم

تهران- ایرنا- شهردار تهران در دیدار دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد اعلام کرد: برای میزبانی از اجلاس جهانی «گردشگری شهری» در تهران آمادگی داریم.

به گزارش ایرنا، هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران در حالی کار خود را آغاز کرده است که زوراب پولولیکاشویلی دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد (UN TOURISM) به تهران آمده است، رویدادی با حضور همه فعالان صنعت گردشگری از سراسر کشور و حضور نمایندگان گردشگری یازده کشور جهان که بهترین فرصت برای رایزنی و توسعه همکاری دوجانبه و چندجانبه بخش‌های دولتی و خصوصی در زمینه گردشگری است.

یکی از نهادهایی که در سراسر جهان متولی برنامه‌های گردشگری است، شهرداری‌ها هستند، به ویژه شهرداری‌های کلان‌شهرها و پایتخت‌ها که مهمترین مراکز تجاری، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و تفریحی در آن بنا می‌شوند، از طرفی معمولا زیرساخت‌های حمل و نقل و رفت وآمد، از فرودگاه و ترمینال در آن گسترده‌تر و پیشرفته‌تر هستند، بازارها و اماکن تفریحی بیشتر هم دارند، و ظرفیتی مناسب برای توسعه گردشگری شهری.

گردشگری شهری سفر به مناطق شهری با انگیزه بازدید از جاذبه‌ها و استفاده از تسهیلات و خدمات شهرها است؛ نواحی شهری به دلیل وجود جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بسیار مانند موزه ها، بناهای یادبود، سالن‌های تئاتر، استادیوم‌های ورزشی، پارک ها، شهربازی، مراکز خرید، مناطقی با معماری تاریخی ومکان هایی مربوط به حوادث مهم یا افراد مشهور اغلب مقاصد «گردشگری شهری» محسوب می‌شوند. 

در همین چارچوب در حاشیه نمایشگاه گردشگری، علیرضا زاکانی شهردار تهران و زوراب پولولیکاشویلی دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد، در محل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد با یکدیگر دیدار کردند و درباره توسعه گردشگری شهری و استفاده از ظرفیت‌های مدیریت شهری جهت معرفی جاذبه‌های گردشگری پایتخت گفت‌وگو شد.

زاکانی در این دیدار ضمن تشریح ظرفیت های گردشگری تهران و اقداماتی که شهرداری تهران در دو سال اخیر انجام داده است، برای میزبانی از اجلاس جهانی گردشگری شهری در تهران اعلام آمادگی کرد.

این دیدار علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و سیدمحمد حسین حجازی مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد حضور داشتند.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران ۲۳ تا ۲۶ بهمن در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی تهران آغاز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهرانبرگزار می شود.

شهرداری تهران با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری پایتخت همزمان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته حضور دارد و میزبان علاقهمندان حوزه گردشگری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha