امام حسین (ع) الگویی تمام‌عیار برای پاسداران و بشریت

زاهدان- ایرنا- امام حسین (ع) بهترین و کامل‌ترین الگوی هم برای پاسداران مبنی بر دفاع از اسلام و کیان اسلامی و هم برای بشریت است که همگان برای هدایتگری، رفع شبهات و نجات مردم و نسل جوان از حیرت و سرگردانی باید با عمل به سیره زندگی ایشان، تلاش کنیم.

به گزارش ایرنا، سالروز ولادت باسعادت حضرت امام حسین علیه السلام و روز پاسدار فرصتی نیکو برای تجلیل و تبیین مقام شامخ پاسداران انقلاب اسلامی است که چون سالار شهیدان، در میدان دفاع از مظلوم از جان خویش می‌گذرند و در خط مقدم جبهه‌های ایستادگی و مقاومت همواره افتخار می‌آفرینند.

امسال در تقارن سوم شعبان المعظم و یوم‌الله ۲۲ بهمن، نام بزرگ پاسدار پیوند دهنده ارزش‌های مکتب حسینی (ع) به آرمان‌های مکتب خمینی (ره) است و جهاد ارزشمند پاسداران در پهنه این ساحت و رزمگاه عاشورایی - انقلابی رکن مکتب ایثار و شهادت است.

امام حسین علیه‌السلام سومین امام و دومین نواده رسول خدا (ص) در سوم ماه شعبان در شهر مدینه به دنیا آمد، کنیه امام بزرگوار اباعبدالله و القاب وی را الرشید، الوفی، الطیب، السید، الزکی، المبارک، التابع لمرضاة الله، الدلیل علی ذات الله، و السبط نوشته‌اند، اما بالاترین لقب همان است که جد بزرگوارشان پیامبر (ص) بر او و برادرش امام حسن نهادند و فرمودند «حسن (ع) و حسین (ع) سرور جوانان اهل بهشت‌اند.»

حال از آنجایی که سومین روز مبارک شعبان المعظم جلوه‌ای با شکوه از تاریخ هستی؛ یعنی میلاد باسعادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است به یُمن این مناسبت خجسته، حضرت امام خمینی (ره) در تکریم و نکوداشت سلحشورترین نیروهای پاسدار اقتدار و عظمت اسلام و انقلاب و ایران، این روز را «روز پاسدار» نامگذاری کردند.

روز پاسدار، روز تجلی و تحقق صیانت و پاسداری از اسلام ناب محمدی و تبلور حراست از اهداف و ارزش‌های متعالی اسلامی است و امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک ابرقدرت در دنیا مطرح هست که نامش لرزه بر اندام دشمن می‌اندازد و هر جا که نام سپاه و پاسدار گرفته می‌شود دشمن از شدت ترس بر خود می‌لرزد.

امام حسین (ع) الگویی تمام‌عیار برای پاسداران و بشریت

خدمات ارزنده و بی منت سپاه پاسداران در سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های کشور است که سپاه با بهره گیری از ظرفیت‌های خود خدمت رسانی بی منت به مردمان آن کرده تا آرامش را برای همگان در هر نقطه و مکانی فراهم کند.

خدمات بی منت و ارزنده آن هم بدون خستگی و هیچ چشم داشتی؛ عزم‌شان را جزم کرده و با همتی سترگ در عرصه‌های مختلف حضور یافتند و قوت قلب برای کسانی شدند که با این خدمات‌شان لبخند رضایت بر لبان‎شان حک شده است.

نگاه به رنگ لباسشان که می‌کنی، حکایت از حفاظت امنیت است اما نگاه به خدمات و کارنامه درخشان‌شان که می‌کنی هر نوع خدمتی را در نقاط محروم بویژه جنوب شرق کشور در سیستان و بلوچستان انجام داده و می‌دهند خدماتی که کام مردم را شیرین، دلشان را قرص، سقف خانه‌شان را محکم و امیدشان را در نقاط مرزی صد برابر می‌کند.

سنگرسازان بی سنگری که اقدام به تامین امنیت، جاده سازی، ساخت مدرسه و خانه و مسجد، برقرسانی و آبرسانی، تسطیح اراضی کشاورزی و اشتغالزایی کرده و برای درمان بیماران در نقاط مختلف مرزی و دورافتاده نیز فکر چاره کرده و بیمارستان صحرایی برپا می‌کنند.

افتتاحیه‌هایی که لبخند را بر لبان مرد و زن، پیرو جوان حک، امید به فردایی روشن را در دل‌هایشان کاشته و آنها را قدردان خدمتِ بی منتی کرده که باعث شد آرزوهایشان رنگ و بوی واقعی به خود گیرد.

این نهاد مردمی که به فرموده امام خمینی (ره) اگر سپاه نبود، کشور هم نبود» در دفاع از کیان اسلامی و جبهه مقاومت برای خنثی‌سازی فتنه تکفیری‌ها و اقدامات ضد عوامل تروریستی استکبار خوش درخشیده که نمونه آن خنثی سازی توطئه دشمنان در سیستان و بلوچستان این استان وحدت آفرین است که بارها و بارها دست استکبار در ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی از آستین کینه و خشم عناد بیرون زده و حوادثی را رقم زد اما باز هم سپاه پاسداران با جانفشانی و ایثار، امنیت و آرامش را به مردم ارمغان داد.

حمله تند رسانه‌های بیگانه به سپاه پاسداران و اقدامات آنها برای تضعیف نشان می‌دهد که سپاه پاسداران انقلاب، این شجره طیبه‌ای که به همت امام خمینی (ره) ایجاد شده مسیر درستی را طی می‌کند که دشمنان نظام جمهوری اسلامی را عصبانی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha