هیات‌های مذهبی  مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کنند

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به نقش مهم هیات‌های مذهبی در جامعه انتظار داریم این هیات‌ها در تریبون‌های مختلف مردم را به حضور پرشور در انتخابات دعوت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمدرضا طالبی روز سه‌شنبه در همایش هم‌اندیشی "مشارکت حداکثری، تجلی اراده ملی" با حضور هیات‌های مذهبی و مداحان استان افزود: به گفته مقام معظم رهبری هیات‌های مذهبی کانون جهاد تبیین هستند لذا نقش آنان در جامعه بسیار اثرگذار است.

وی با بیان اینکه مردم استان خراسان جنوبی اقبال زیادی به هیات‌های مذهبی دارند تاکید کرد: با توجه به هدف دشمن برای ضربه زدن به مشارکت در انتخابات، در مدت زمان کوتاهی که تا انتخابات باقی مانده است انتظار ویژه‌ای از مداحان، مدیران هیئات مذهبی و هیات امنای استان داریم.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی بیان کرد: حق نداریم له یا علیه داوطلب و کاندیدایی صحبت کنیم، جریان‌های سیاسی در هیئات جایگاهی ندارند چون مردمی و مذهبی هستند لذا اینکه در مسائل سیاسی، تحلیل و ورود داشته باشید با سیاست‌زدگی خیلی فرق دارد.

وی تصریح کرد: اینکه همه ما به دنبال تحلیل سیاسی و اطلاعات در این حوزه باشیم امری طبیعی است اما باید بحث مشارکت مردم در انتخابات در کمال بی‌طرفی را در دستور کار قرار دهید.

طالبی با اشاره به دغدغه هیات‌های مذهبی و روحانیون در خصوص نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد: انتظار داریم این جامعه در موضوع مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ورود ویژه‌ای داشته باشند تا انتخاباتی پرشور و در سطح شأن و منزلت مردم استان رقم بزنیم و دست ردی به سینه دشمن زده باشیم.

وی بیان کرد: ابتدای سال جاری مقام معظم رهبری با اشاره به انتخابات ۱۱ اسفندماه، چهار مولفه مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت را مورد تاکید قرار داده و از همه آحاد جامعه اعم از مردم و مسئولان خواستار مشارکت در انتخابات شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: ایشان ۱۴ خرداد در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) نیز فرمودند دشمن از همین الان توپخانه خود را به سمت انتخابات روشن کرده است لذا باید مراقب ترفندها، خراب‌کاری و سیاه‌نمایی‌های دشمن باشیم.

وی اظهار کرد: دشمن امپراطوری رسانه تشکیل داده و به اشکال مختلف از جمله فضای مجازی، رسانه‌های تصویری، ماهواره‌ای، اینترنت و سایر تلاش دارد توفیقات نظام را وارونه نشان داده یا کوتاهی و مشکلات موجود را چندین برابر جلوه دهد و به مردم یاس و ناامیدی القا کند.

هیات‌های مذهبی  مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کنند

طالبی ادامه داد: این در حالی است که ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، باشکوه شرکت کردند و در مصاحبه‌ها اعلام می‌کنند ضمن اینکه با مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه‌ایم و شاهد کم‌کاری مسئولان هستیم اما حساب نظام و انقلاب از حساب کم‌کاری مسئولان و این مشکلات جداست، بخاطر انقلاب و نظام می‌آییم ولی از مسئولان هم انتظار رسیدگی به مشکلات را داریم.

وی تصریح کرد: دشمن به دنبال ضربه زدن به مشارکت مردم در انتخابات ۱۱ اسفند است لذا هرچقدر مشارکت را به زعم باطل خود بتوانند تغییر و کاهش دهند دست و زبانشان درازتر خواهد شد.

طالبی اضافه کرد: نظام اسلامی ملجا و ماوای مسلمین جهان، محور مقاومت و پشتیبان آزادی خواهان در سطح دنیا است لذا دشمن سعی در پایین آوردن میزان مشارکت مردم در انتخابات بوده و تلاش دارد مردم را از نظام و دولت ناامید کند.

وی با اشاره به مولفه رقابت در انتخابات یادآور شد: در این دوره از انتخابات با توجه به تبلیغات خوبی که انجام گرفته افرادی زیادی برای داوطلب شدن اعلام آمادگی و ثبت‌نام کردند بگونه‌ای که درهیچ دوره‌ای این میزان داوطلب به میدان نیامده بودند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به چهار حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی در استان گفت: با تایید صلاحیت ۱۱۸ نامزد انتخابات مجلس تاکنون در واقع به ازای هر کرسی انتخابیه ۳۰ نفر با یکدیگر رقابت خواهند کرد در نتیجه شاهد رقابت بسیار پرشور، هدفمند و هوشمندانه در استان خواهیم بود.

وی افزود: در مولفه سلامت انتخابات نیز دشمن به دنبال ضربه زدن به انتخابات است که مجریان مربوطه انسان‌هایی دلسوز، مومن و معتقد بوده و این اجازه را به دشمن نخواهند داد.

طالبی با بیان اینکه دشمنان در حوزه امنیت انتخابات نیز طرح و برنامه دارند تصریح کرد: دشمنان در دهه اول انقلاب، جنگ‌های سخت و نیمه سخت، دهه دوم انقلاب جنگ‌های فرهنگی و دهه سوم جنگ‌های هوشمند و ترورها را برنامه‌ریزی کردند که در هیچکدام به نتیجه نرسیدند.

وی ادامه داد: همچنین از دهه ۹۰ تاکنون دشمن در غالب جنگ ترکیبی تمام عیار در صدد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی است و به شیوه‌های مختلف از جمله اعمال تحریم‌ها، نفوذ گروهک‌ها، مسائل سایبری، در حوزه‌های سلامت، آموزشی، علمی و سایر ورود کرده اما از امنیت نسبی خوبی در کشور به ویژه خراسان جنوبی برخوردار هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: با ارزیابی‌های انجام شده توسط شورای امنیت کشور، ضریب امنیتی خراسان جنوبی با توجه به هم مرز بودن با کشور افغانستان و کویر گسترده بالاترین ضریب امنیتی در کشور است.

وی اضافه کرد: تهدیدهای بالفعل نداریم اما نمی‌توان از کنار تهدیدات بالقوه عبور کرد اما دستگاه‌های امنیتی استان از هوشیاری خوبی برخوردار بوده و اجازه نمی‌دهند تهدید به مرز نزدیک شود و آن را در نطفه خفه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha