به گزارش خبرنگار ایرنا، علی قاسم زاده روز سه شنبه در مراسم ورود دستگاه حفاری تونل (تی بی ام) به ایستگاه دروازه دولت و آغاز ریلگذاری خط دوم قطار شهری اصفهان افزود: ممکن است این رقم با جذب منابع مالی دیگر تا ۱۰۰ هزار میلیارد ریال نیز افزایش پیدا کند.
وی با اشاره به اجرای پروژه در ۲۰ جبهه کاری ادامه داد: ۱۶ ایستگاه و تونلهای مرتبط در حال اجراست و ریل گذاری را نیز آغاز کردیم و پروژه بخوبی پیش میرود.
شهردار اصفهان با بیان اینکه از بهترین روشهای علمی برای اجرای پروژه استفاده شده است، تصریح کرد: بیش از ۲ هزار نفر در احداث بخشهای مختلف خط دوم قطار شهری مشغول بکارند.
قاسم زاده خاطرنشان کرد: شرکتهای ملی و بین المللی نیز در این پروژه با ما همکاری دارند تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن آن را به پایان برسانیم.
به گزارش ایرنا، خط ۲ قطار شهری از بخش شمال شرق و منطقه ۱۴ (ایستگاه دارک) اصفهان آغاز میشود و با عبور از خیابانهای زینبیه، لاله و هاتف، میدان امام علی (ع)، خیابان نشاط و فلسطین به ایستگاه دروازه دولت میرسد و در این ایستگاه با خط یک تقاطع خواهد داشت.
احداث هر کیلومتر از این خط حدود ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه دارد.
خط یک قطار شهری اصفهان از شمال این کلانشهر آغاز می شود و پس از طی مسیر ۲۰.۷ کیلومتری به پایانه مسافربری صُفه میرسد. نخستین مرحله خط یک قطار شهری اصفهان سال ۹۴ افتتاح و مراحل پایانی و تکمیلی آن سال ۹۸ بهرهبرداری شد.
نظر شما