فضای مجازی استان اردبیل برای ترویج گفتمان سالم انتخابات پایش می‌شود

اردبیل - ایرنا - معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل در امور فضای مجازی گفت: محتواهای فضای مجازی مربوط به این استان به منظور فراهم شدن بستر مناسب گفتمان و رقابت سالم انتخابات، به طور مستمر پایش و رصد شده و به اخبار و گزارش‌های واصله با فوریت رسیدگی می‌شود. 

به گزارش خبرنگار ایرنا ، اکبر مرادی روز سه‌شنبه در جلسه کمیته پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی در دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل اظهار کرد: راهپیمایی غرورآفرین و شکوهمند ۲۲ بهمن ، اراده مصمم اقشار مختلف مردم برای پشتیبانی از نظام و همچنین حضور آگاهانه ملت در انتخابات ۱۱ اسفند را نشان داد و ما نیز وظیفه داریم برای داشتن فضای مجازی سالم و قانونمند توام با رقابت سازنده تلاش کنیم.

وی افزود: کمیته پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی برابر دستورالعمل سراسری از هفته‌های گذشته در دادسرای عمومی و انقلاب استان اردبیل تشکیل شده و جلسات آن بدون وقفه با مشارکت اعضا برگزار و هر هفته موارد و گزارش‌های مربوطه رصد و بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای مصوبات این کمیته ضروری بوده و با توجه به بالا بودن سرعت انتشار مطلب در فضای مجازی، لازم است تصمیمات و مصوبات این جلسه با فوریت به مرحله اجرا درآید.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل در امور فضای مجازی همچنین با اشاره به اهمیت زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی در امور انتخابات، با توجه به احتمال تغییرات آب و هوا و وجود نزولات جوی خواستار صیانت از تاسیسات و امکانات ارتباطی توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان شد.

در این جلسه از توجیه ۹۱ مدیر کانال و گرداننده شبکه‌های اجتماعی به منظور الزام آنها به قانون و خودداری از انتشار یا بازنشر محتواهای غیراخلاقی و توهین و تخریب نامزدهای انتخاباتی خبر داده شد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان در سراسر کشور ۱۱ اسفندماه برگزار خواهد شد ، استان اردبیل با پنج حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی هفت کرسی و در مجلس خبرگان رهبری ۲ کرسی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha